Några fler ord


Just nu känns det verkligen som att Milton är på gång verbalt. Han gör sig bättre förstådd även om man inte alltid förstår vad det är han säger. Idag sa han bok (oah) för första gången och nalle (ae) när vi var ute och gjorde "nallekakor" i sandlådan.

Han tycker det är väldigt roligt med sånger för tillfället. Det räcker att man sjunger en visa för honom en gång för att han ska sjunga på den och bli överlycklig när man sjunger med. De sånger som han velat sjunga nu på sista tiden (som vi inte sjungit mycket alls tidigare) är Bä bä vita lamm, har du sett min lilla katt och blinka lilla stjärna. Kvällstid tycker han det är kul med trollmors visa och hoajaj ajaj buff, han sjunger gärna med i refrängen. Han har dock slutat vifta förebrående med pekfingret till ajaj-andet...

Efter middagen idag skulle Milton och jag ut en stund, vi stod båda i hallen när jag frågade Tomas var hans solhatt var. Jag hann knappt ställa frågan klart innan Milton gick ut i långhallen mot sovrummen, Tomas svarade att Milton hade haft den och mycket riktigt - Milton kom ihåg var hatten var och hämtade den medans vi vuxna inte hade någon aning om var den var. Det är så härligt att han blivit en egen individ! Det har han ju alltid varit men nu tar han egna beslut, tänker och agerar utan att man styr honom. Fantastiskt!


Vi är med i en undersökning som de gör på Karolinska institutet i Huddinge och för denna studie ska vi nu i veckan ha aktivitetsmätare på oss. Vi fick hem mätarna i onsdags som var förprogrammerade att starta klockan 6 imorse. I fredags tänkte jag att jag skulle förbereda Milton på att ha sin klocka som vi kallar dem, men han vart jättearg och skulle absolut inte ha klockan på sig. Det var bara att ställa in sig på krig måndagmorgon alltså, resonerade jag.

Ack så fel jag hade! Milton tittade knappt på klockan när vi satte på den imorse, på dagis rapporterade de att han inte gjort något med den på hela dagen förrutom precis innan jag hämtade honom, då hade de dragit tröjärmen över så var det bra igen. När jag kom till Milton pekade han på bulan på tröjan och jag visade min klocka, efter det har han inte så mycket som petat på klockan, duktiga unge! ♥



Att skjuta runt på dockvagnen är riktigt kul tycker Milton. Helst ska det gå i hundra knyck, i det höga gräset (OBS, ej vår gräsmatta ;) ) går det i lagom fart tycker jag...


I vagnen ligger en docka och en hink sand (utan hink).


Kommentarer
Postat av: mamma

Så det är en sand-baby i dockvagnen =)

Visst börjar man förstå Mille bättre nu, jag älskar våra telefonsamtal. Förstår att det går i hundra knyck med dockvagnen, det gör det ju jämt ;)kramar till er alla!

2011-05-10 @ 08:30:57
URL: http://kort.webblogg.se/
Postat av: Jane

vad fin han är din lille groda.

Och vilken cool undersökning.

Kramar i massor / Moster

2011-05-10 @ 17:52:16
URL: http://blogg.amelia.se/janes/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0