Naturvetenskapen från helvetet


Herregud, jag borde sova nu! Jag har redan försökt en gång men lyckades inte då. Antagligen sov jag för länge imorse (till 10), det var min sovmorgon idag.

Jag har pluggat större delen av dagen, och insett att jag både gillar och nära nog hatar naturvetenskap. Jag börjar avundas kvinnan på vandrarhemmet som nöjt deklarerade att man skulle plugga och jobba med människor, då behöver man inte vara bra på matte och kemi. Nu är matte inget som besvärar mig längre, den kursen blev klar i höstas, men kemin följer mig som min egen skugga.

Jag tvivlar på att jag blir en bättre människa av att veta vilka protoner och elektroner som driver nervsignaler. Jag kommer heller aldrig ha någon nytta av det i mitt blivande yrkesliv. Likväl borde jag kunna rabbla det flytande just nu... Jag vill att en varelse ska vara just den varelsen, inte en vandrande kemisammansättning!

Dags för ett nytt sovförsök, denna gång ska jag vara mer envis.

Kommentarer
Postat av: Lillmoster J.

hua..ja, det är tunga ämnen... förstår att det känns drygt... men "hang in där" så kommer du klara det galant =)



Många kramar

2011-03-14 @ 08:36:50
URL: http://fritten.blogg.se/
Postat av: Jane

Förstår att det är tungt.

Hoppas att du kunde sova lite.

Kramar / Moster

2011-03-14 @ 15:05:35
URL: http://blogg.amelia.se/janes/
Postat av: Kort

Stackare, drömde du om protoner inatt? Hoppas du fick sova gott! kram

2011-03-14 @ 16:03:52
URL: http://kort.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0