Harmoni

Redan 8:30 kom vi upp idag! Fast nu är både Milton och jag svintrötta, hehe. Inte ens en rejält tilltagen kopp med kaffe hjälpte...

Jag fick en perkulator av mamma och pappa i julklapp, tidigare har jag gjort snabbkaffe här hemma, och det är ju verkligen smakskillnad. Nu börjar jag kunna måtta in vattnet och mängden kaffe så jag lyckas göra det godaste kaffet själv. =) När det var dags att köpa in första (och hittills enda) paketet kaffe stod jag vilse vid kaffehyllan men hittade tack vare Krav- och Fairtrademärkningen Löfbergs Lilas Harmoni och den kommer jag nog fortsätta köpa, för som sagt blir kaffet jättegott! Både Krav- och Fairtrademärkningen är ett måste, annars kan jag lika gärna vara utan.

Just i denna stund är Tomas på besiktningen med lilla bilen, när han kommit hem ska vi käka lunch sedan åker vi hela familjen och köper en toalett. Eftersom Milton trivs i stora butiker tänkte jag att det kunde vara ett bra sätt att rasta av honom så han blir riktigt trött till kvällen, för förhoppningsvis blir det bara två korta sovsnuttar i bilen till och från toalettköpet!


Kommentarer
Postat av: mamma

Vi köper oxå ekologiskt och "rättvisemärkt" kaffe.. ärligt talat skulle jag aldrig kunna känna skillnad på smaken av olika sorters kaffe, tycker det mesta smakar lika..

Håller tummarna för att bilen gick igenom besiktningen prickfritt.

Ha en bra em. Kram

2011-01-08 @ 11:59:53
URL: http://kort.webblogg.se/
Postat av: Jane

Vilken jätte fin blogg du har. Och vilken fin son sen.

Han är ju så gullig så hälften räcker.

Ni pratar ju om kaffe! Nu dricker ju jag inte det.

Men om jag skulle göra det så är det din mammas giftiga kok kaffe som jag vill ha med massor av socker och pytte lite mjölk. Kramar i massor / Moster

2011-01-08 @ 12:47:28
URL: http://blogg.amelia.se/janes/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0