Nerklädd med flit



Mitt stackars barn går i mjukisbyxor jämt. Totalt har han haft fyra par jeans, två när han var väldigt liten och mest bara låg stilla och såg sig om i världen, ett par som han kunde ha för ett år sedan ungefär och ett par som han kan ha nu.

Anledningen till att han knappt haft några jeans är för att det inte finns lekvänliga jeans! Inte som jag hittat i alla fall. Vad gör en 1½-åring mest? Sitter still och ser söt ut eller klättrar, springer och ålar på golvet? Mjukisbyxor är mjuka (...) och lediga, tillåter all rörelse man kan tänka, dessutom brukar de ha en lagom resår i magen - byxorna sitter stabilt uppe och är följsamma utan att trycka för hårt om magen.

De få jeans Milton använt har haft en mjuk mudd i midjan. Jag begriper inte hur man kan sy upp jeans utan mudd till barn under... ja skolåldern faktiskt!



Dessa jenas går att köpa från storlek 86. Milton har nu, som 20-månaders, strl 92. Jag tycker det är sött med en liten kott i jeans eller andra finare byxor (finare än mjukisar alltså) men funktion före fåfänga, något annat har (små)barnen knappast bett om!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag tycker lika, det är först nu när storplutten börjar bli lite större som jeans blir användbart när de är ute o leker på dagis vår/försommar och sensommar/höst. Men innan har de mest legat o skräpat i lådorna här med. =)



Kram

2011-02-16 @ 09:02:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0