Klagoväggen #1


Igår tänkte jag skriva ett inlägg om att jag saknar lite vuxentid med Tomas. Han jobbar ofta väldigt sena dagar, denna vecka var han inte hemma före 18 mån-ons, sedan är han trött på kvällarna och lägger sig ofta med Milton, Milton som för all del är uppe rätt sent för sin ålder (somnar så gott som aldrig före 21:30), på helgerna är han utan att vi ändrar hans sömn uppe ännu senare. Det finns alltså knappt någon tid alls för att prata om sådant som man inte hinner ta upp på dagarna överröstandes en liten Fillifjonka. Eller att bara sitta och mysa i soffan.

Jamen mys tillsammans i soffan med Milton då, tänker kanske någon? Jovisst, den tanken har slagit oss också men det är så lagom mysigt att bli dragen i håret, petad i ögat och överklättrad i ansiktshöjd. Milton tycker det är jättekul att inkludera oss i sin klätterverksamhet.

Idag kom dock en öppning, Tomas var här i krokarna i jobbet och tanken var först att han skulle komma hem för att äta lunch, men jobbet flöt på bra och han var klar för dagen redan runt 13-tiden och vi beslutade oss för att gå till caféet som serverar lunch för att få chans att variera vardagen lite. Dessvärre fanns det bara tråkiga rätter där så vi gick till thai-restaurangen istället, lite jordnötssås är ju aldrig fel...

Det kan det visst vara! Jordnötssåsen var grynig som havregrynsgröt och ovanpå den flöt det ett tjockt lager olja. Resten av maten var av samma kvalitet. Som grädde på moset satt det, utöver oss i den lilla lilla lokalen (mindre än vårt vardagsrum) två kvinnor med små barn som mest skrek och gnällde hela tiden (jag inser att jag kastar sten i glashus här men vafan, jag hade sett fram emot EN lugn och mysig timme). Efter en halv portion gick vi och hämtade Milton på dagis och snaskade på kex med ost alla tillsammans istället.

I helgen är Milton och jag ensamma, Tomas är på väg till Finland för begravning. Nu har jag alltså en ursäkt att sitta och fixa med den där hästen jag började på förra söndagen, jag kan ju inte gärna fördjupa mig i skolarbete när Milton kan behöva mig vilken sekund som helst, eller hur? ;)

Millipill älskar ju mögelost som ingen annan på denna planet

 

Milton och hans badvänner



Kommentarer
Postat av: mamma

Vi måste äta kex med mögelost när jag kommer...så gott och jag har inte ätit det sedan nyårsafton...

Goa Mille i badet med alla saker <3<3

Kramar från mammma

2011-02-25 @ 19:02:32
URL: http://kort.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0