Härmapan


Just nu ska Milton göra allt som vi vuxna gör. Rör man runt i maten med gaffeln så rör han runt i sin mat med sin gaffel. Klappar man i sängen för att man vill att han ska krypa dit så klappar han i sängen. Klappar man med en bok i sängen för man vill att han ska krypa dit så tar han en bok och klappar i sängen. Skruvar man med en skruvmejsel ska han också skruva med skruvmejseln på samma ställe och överallt utöver det.

Idag gjorde han dock de sötaste efterapningarna hittills. Vi satt i soffan och tittade på tv, Tomas petar mig i sidan och säger åt mig att titta på Milton - han satt då på soffkanten med sina små stubbar till ben upplagda på soffbordet; Tomas satt ju så! Vi fick oss ett gott skratt, vilket Milton såklart stämde in i även om han trodde att vi skrattade åt tv:n. När vi återgått till att titta på tv:n lade Tomas den ena foten över den andra när han hade benen på soffbordet, och vips så hade Milton också fötterna i kors!

Den andra grejen var när Milton följt med mig på toaletten och såg när jag tog fram en ny pappersrulle eftersom den gamla var slut och torkade mig. Milton, som satt på sin potta (fullt påklädd, han har inte börjat potträna än då han precis börjat visa intresse för pottan), reste sig och gick och hämtade en egen pappersrulle som han sedan lade i pottan. Clever grabb det där! =)


I förmiddags lekte Millie och katten, Milton hade ett snöre som han sprang med i "korridoren" (lång hall) vilket förstås är alldeles oemotståndligt för en katt vilket får Milton att kikna av skratt. Så höll de på i gott och väl en kvart. Lite senare hittade Milton min gamla (GAMLA) kamera, jag visade hur man gör för att den ska ta bild, dvs låta och om man har lite tur blixtra och detta höll honom sysselsatt större delen av eftermiddagen. Kameran har givetvis ingen rulle i sig men den låter som om den snurrade fram filmen, superkul om man är 1½ år!


En kombination av härmapa och Nicke Nyfiken, det är Milton på pricken det!


Kommentarer
Postat av: Lii ~Williams mamma~

Barn gör inte som man säger, barn gör som man gör ;)



Ha en fin helg

2011-02-18 @ 07:41:23
URL: http://lii76.blogg.se/
Postat av: Susann

härliga är dom , de små :)

2011-02-18 @ 08:54:32
URL: http://blogg.amelia.se/suzz40/
Postat av: mamma

Åhhhh hade velat sett honom sitta med fötterna på bordet =)Hoppas du kan få ett foto med det...

Så mycket han lär av att härma och så kul det är nu när jag inte behöver tala ensam med honom i telefonen ;)

Kramar

2011-02-18 @ 10:43:21
URL: http://kort.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0