Pottdebut


Idag kissade Milton på potta för första gången!

Eftersom han inte visat något större intresse för sitt kiss och bajs har vi låtit det vara, vänta på att sommaren ska komma så han kan springa ute med rumpan bar och upptäcka att när jag känner såhär så händer det här.

Men idag hade vi så varmt inne och det var så länge sedan Milton fick springa runt barbakad så vi struntade i att ta på blöjan på eftermiddag och lekte lite med pottan. När jag sedan står och steker lax hör jag hur han tar i lite när han sitter på pottan (vilket han då gjort till och från i en kvart). Och mycket riktigt var det en pöl i pottan! =)

Vi tittade på kisset, skvalpade lite med det och hällde sedan ut det i toaletten.


Tidigare under eftermiddagen låg vi på golvet och busade. Milton satte sig då på min mage och började luta åt sidan för att leka "Prästens lilla kråka". Eftersom vi var lite för nära stenugnen just då sa jag att "du får leka det med mormor istället", varpå Milton pekar på telefonen bakom oss och visar att han vill prata med mormor i telefon. När mormor väl svarat snackade han på som aldrig förr i telefonen! ♥




(Milton tyckte det var lite obehagligt att gå helt bar så han gick runt en stund med dessa byxor. Stövlarna skiljs han helst inte ifrån. Alls.)


Kommentarer
Postat av: Lii

Vilken duktig kille!

William börjar visa intresse för pottan, men än så länge ska blöjan sitta på om han "provsitter", men det kommer väl här med snart.



Glad Påsk

2011-04-21 @ 08:19:16
URL: http://lii76.blogg.se/
Postat av: mamma

Så rätt ni gör, pottan ska inte stressas fram som många gör, allt har sin tid =)

Så roligt att prata med Mille i telefon, han har aldrig varit så ivrig och pratat så mycket förut...

kramar

2011-04-26 @ 20:05:47
URL: http://kort.webblogg.se/
Postat av: Jane

Jag tycker som din mamma.

Jag grät när min dotter slutade med blöjor...

Kramar i massor / Moster

2011-04-27 @ 23:07:35
URL: http://blogg.amelia.se/janes/
Postat av: Ann-Louise

Grattis! Vi ska precis börja med potträningen. Varje gång vi sätter vår dotter på pottan tror hon dock att hon ska få bada och blir väldigt besviken när det inte blir så...

2011-05-06 @ 13:41:49
URL: http://lillamatderiven.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0