100117

Idag var jag iväg till Haninge för att köpa lite kläder. Hittade lite till mig men blev grymt besviken på bebisutbudet. När Milton var yngre tyckte jag det fanns så himla mycket fint, nu är allt trist? Jag skulle ju främst ha en mössa eftersom den han har börjar bli lite liten, men även byxor stod på inköpslistan, sedan har vi nog allt som behövs inför storleksbytet som är på gång. Som sagt fanns inget fint alls trots besök i fem olika butiker. Kanske blir det bättre när rea-kläderna försvunnit och gjort plats för vårkläderna. Och med rea-kläder menar jag ju förstås prisnedsatta tjejkläder.

Imorgon ska vi upp tiiiiidigt! Klockan nio ska vi vara i Nynäs och möta upp en f.d. arbetskamrat som var beräknad till samma dag som mig (Milton?). Fast hon och hennes kille var lite snabbare, vi mötte dem på förlossningen/bb när vi kom in, då skulle de hem. Ganska kul! Hur som helst så har vi pratat väldigt länge om att tillsammans gå på babycafét men det har inte blivit av... Men nu är det alltså dags och det lär sluta med att jag får väcka Milton för vi brukar ju sova till efter åtta i alla fall! =)

Har varit dålig på att fota på sista tiden, vi har filmat desto mer! Just nu har Milton tröttnat lite på att sitta (säger jag idag när han satt i en timme och lekte med duplot, men äh) det som är intressant för tillfället är att lära sig krypa! Idag hasade han baklänges genom hela vardagsrummet! Det tar sig! Jag kom fram till att det nu i veckan måste vara absolut bästa tiden på året att besöka IKEA - folk är fattiga efter jul och nyår samt löning nästa måndag. Ja, nu ska vi bannemig iväg och köpa lådlås och lite andra säkerhetsgrejer.

Kommentarer
Postat av: mamma

Nyfiken på hans sätt att "krypa" Du hade ju en alldeles egen variant som man inte kan kalla för krypa =) men fram tog du dig och fort gick det. Hoppas du fick tag i dina "säkerhetsanordningar" =)

2010-01-18 @ 22:30:46
URL: http://kort.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0