Kungen brinner

Tomas börjar jobba två timmar tidigare den här veckan och nästa. Superskönt tänkte jag eftersom han då kommer hem två timmar tidigare och vi hinner umgås lite på kvällarna utan att det blir dödligt sent. Och vi hade mysigt igår - mackor och mys i soffan till två avsnitt av Scrubs (jo, Scrubs är det enda jag ser på tv för tillfället).

 

Baksidan med det hela är ju att två timmar försvinner på förmiddagarna (för även om vi la oss betydligt tidigare än vanligt igår så gick vi inte upp två timmar tidigare idag). Jag hade tänkt att vi skulle åka och storhandla idag men när jag hade duschat och vi hade frukost i magen var klockan så mycket att vi helt enkelt fick gå till dyr-Ica runt hörnet och handla det nödvändigaste.

 

Jag ska förresten aldrig mer säga att Milton är en superlätt bebis till någon igen. Aldrig mer. Han ÄR superlätt och det verkar funka att jag skriver det här men så fort jag pratat med någon och stolt berättat att han är så nöjd och sover bra och allt det där så slår det tillbaka direkt! På våg till Ica pratade vi med en granne om sonen, när jag sen skulle få honom att sova middagsvilan fick jag böka och pyssla och dona i en timme och fyrtio minuter. Bläääh.

Igår filmade jag Mille en liten stund när han pratade. Eller ja, han pratade tills jag fick igång kameran - då tystnade han och det var jag som pratade istället... Hur som helst så hade jag svårt att få med hela ungen i bild och insåg helt plötsligt att han har blivit superrund i ansiktet! Haha. Visar bild på detta senare.

Jäklar vad kallt det var i natt förresten. Vi hade 17 grader inne när vi gick upp. Mitt uppdrag för dagen är med andra ord att elda. Nu brinner kubbspelet upp. Pinnarna hade börjat ruttna så det var liksom ingen idé att spara dem. Nu är det nog för övrigt dags att hämta in lite mer ved så inte brasan dör ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0