Blogg+musik= en hit?

Jag har märkt att väldigt många nu för tiden har en musiksnutt (låt) på sin blogg. Ingen bakgrundsmusik utan en helt vanlig låt. Förmodligen bloggarens för stunden favoritlåt.

Hur har man tänkt då?

Är inte tanken att besökare ska läsa det man skriver i bloggen? Att lyssna på musik och läsa samtidigt är fullt möjligt men det blir fanimej så mycket lättare om det inte är musik på. Jag letar som ett djur efter stoppknappen men när jag tryckt av musiken har jag tröttnat, kanske har jag tröttnat för at det från början är en sån dum idé att ha musik på en blogg, och summan av det hela är att jag varken läst, lyssnat på musiken eller tittat på eventuella bilder. Bättre då med YT-klipp som man kan starta när man läst klart/OM man vill lyssna på musik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0