Musfällor

Imorse gick jag med Milton till toaletten för blöjbyte iförd endast underkläder. När jag står där och pysslar tycker jag det låter som en bil som parkerar på uppfarten. Och sen ett ljud som låter misstänkt likt en bildörr som slår igen. Jag försökte ropa på Tomas att vi nog får besök men han sov.

Nu tror ni kanske att det följer en halvt pinsam fortsättning på händelseförloppet men dessvärre (för er) så gick det såhär: mycket riktigt ringer det på dörren. Tomas flyger upp ur sängen och på vägen till dörren puttar han igen toadörren men jag som precis var klar smet in i sovrummet igen. Det var Anticimex som kom på besök.

Hastigt och lustigt fick vi klä på oss för att sen följa med Max på hans upptäcktsfärd i huset. Tomas hade råkat glömma att de skulle komma just idag. Hur som helst så såg det mesta bra ut i huset, en tröskel på stora toaletten tyckte han att vi skulle sätta upp och så var han inte helt nöjd med placeringen av varmvattenberedaren men det känns inte som något man åtgärdar på en eftermiddag...

Anticimexkillen måste för övrigt vara den äldsta Max i detta land. Över trettio var han, garanterat! Generös var han också, lämnade musfällor och myrfångare till oss (myrfångarna kan jag dock tycka kom ett halvår för sent, vi strödde kanel i halva huset i somras).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0