Pimp my home!

Herregud vad fort det blir mörkt nu. Klockan 17:07 när Milton vaknade efter sin middagslur var det kolsvart ute! Jag kan bara inte tycka om vintertid. MEN. När det blir mörkt ute tvingas man ju mer eller mindre att boa in sig och detta har medfört en stark lust att snygga till det här hemma och det kan ju inte vara av ondo.

Eftersom tiderna är som de är vill vi inte lägga en massa pengar på renovering, även om det skulle behövas. Det får helt enkelt vänta tills vi känner oss lite tryggare med tillvaron. Något som jag dock väldigt länge har haft stor lust att byta ut är vår soffa och jag tycker att jag har tre starka argument.

1. Den är i läder.
2. Den är "oxblodsfärgad" (fast det är inte hela sanningen, varje dyna består av läderlappar som man sytt ihop och de har inte samma ton).
3. Det är en hörnsoffa.

Det där med läder tänkte jag att visst, det kan väl vara praktiskt när man har en liten bebis som kräks högt och lågt och ja, soffan har fått en och annan kräka på sig, men nu har det dykt upp ett läderproblem - soffan är ju så djävla hal! Det i bna med att den är relativt hård, inte fluffig gör att Miltonstackarn kan inte sitta i soffan eftersom han glider undan så fort han lyfter ett finger. Han glider ner mot avgrunderna mellan dynorna, han glider ner mot knapparna i dynorna och han glider in mellan rygg- och sittdynorna (om han var en pyssling, nu viker han sig bara där). Nej, läder och femmånaders sötnosar går inte ihop.

Eftersom Tomas är en sån sucker för hörnsoffor tänkte jag att divansoffor borde ligga närmast till hands så jag har spanat in och blivit sugen på dessa:


Mio 10,990:-


Ikea 7490:-

Egentligen är det Miosoffan jag vill ha, den ska finnas i en mörkare upplaga för en tusing mindre men Ikeasoffan skulle jag kunna nöja mig med som en deal eftersom den är lite billigare.

Operation övertalning börjar nu?

Kommentarer
Postat av: Tigern

Varför inte titta efter en med avtagbar/tvättbar klädsel? Då gör det inget med en liten kräka eller två. :)

2009-10-26 @ 19:46:58
Postat av: Matilda

Men tack!!! ♥ Vad snällt av dig.

2009-10-26 @ 22:03:54
URL: http://showjumper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0