Bränd kastrull

Hur gör man mannagrynsgröt utan att bränna mjölken i botten? Jag vevar och vevar hela tiden, ändå blir det en brun hinna i botten!

Har varit så trött på sista tiden att det är helt hopplöst. Har inte fått något gjort alls i helgen förrutom en fantastisk potatissallad. Vi hade våra vänner med två barn på grillbesök. Tomas och jag hade köpt ytterfilé till oss eftersom jag är så förbannat kinkig med kött (som t.ex. förra helgen hos svärföräldrarna - karré som legat i supergod marinad, men karré är karré och jag fick väl i mig två kvadratcentimeter kött sammanlagt från två bitar...) och så serverade vi alltså hemmagjord potatissallad och grönsallad med rädisor. Jag åt som om det inte fanns någon botten i mig och på den punkten kan jag inte skylla på graviditeten - ibland kan jag knappt äta en barnportion utan att bli proppmätt.

Igår var Tomas jätteduktig, han plockade upp nån kartong med kläder, fick utföra första hjälpen på gräsklipparen och klippte sedan gräsmattan, plockade ur det sista ur lägenheten (som vi fick städad igår!), plockade ordning på disken.. och vad gjorde jag? Jag minns att jag tittade på tv, satt en stund vid datorn och läste i tidningen jag köpte i lördags, bra jobbat Evelyn! Just det, jag micrade de grillade köttbitar som blev över från i lördags och serverade potatissalladen till Tomas. Fantastiskt bra jobbat!


Såhär ser det ut när herrgårdsmattan ansas...

Kommentarer
Postat av: Mats

Ja, Tomas är duktig...en riktig drömprins, får jag lov att säga...trots att jag är hans svärfar!



Men du ska inte ha dåligt samvete för att du inte gör så mycket dessa dagar. Du när och bär ju på en ny drömprins!



Kram Pappa

2009-05-12 @ 19:08:20
Postat av: Evelyn

Ja en prins är han allt! Fast hur gravid jag än är så kan jag inte skylla på krämpor så till den grad att jag inte orkar göra något annat än det jag har lust med (tyvärr).....

2009-05-14 @ 22:48:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0