Ännu en måndag

Skulle haft insläppet i stallet idag, eller det hade jag men fick hjälp, och tur var det för flera av hästarna var alldeles galna idag... Kändes skönt att ha det ur världen nu, min maxhastighet har mer eller mindre halverats och även om hästarna normalt ska lyssna och anpassa sig till mitt tempo känns det inte bussigt att tvinga dem att gå hur långsamt som helst. Plus att nu när leran kommer tillbaka blir det suuupertungt.

I helgen var vi hos vänner och åt middag, spelade spel och snackade skit in på småtimmarna. Hur kidsen (6-8 år) orkade hålla sig vakna och med humöret uppe till halv 2 är en gåta men trevligt var ju det. Lyckades vinna i TP men erkännas ska att vi tog ungdomsfrågarna då vuxenfrågorna var galet svåra. Namnge staden som är känd för ylle? Nej, jag trodde väl det...

Tomas funderar på att ta två veckor semester när det är tänkt att bebisen ska komma. Det blir ju tryggare än att han ska åka från jobbet och hem och SEN åker vi till sjukhuset. Det sägs ju att man kan "ärva" sin mammas sätt att föda och i så fall brinner det i knutarna om Tomas är på jobbet när det sätter igång... Men.. Tänk om den kommer två veckor efter? Tänk om den fortsätter växa massor så man kommer fram till att sätta igång det hela i förväg? Så svårt att veta nu, vore enklare om det var som ett möte med en punktlig rackare.

Ska eventuellt åka med en arbetskollega till en butik med begagnade barnprylar nu i veckan. Med lite tur har de någon barnvagn som är hyfsad. Och med ännu större tur finns det ett par jeans som passar (mig). Det är nämligen stört omöjligt att få tag på mammajeans på just de ställen jag letat på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0