Vad ska man säga...

Igår kväll fick min kära häst fel kvällsmat, han fick en av de dräktiga stonas foderhink och hon fick hans. Den duktige kvällsfodrarens smala lycka är att min häst inte är överkänslig mot protein - tvärtom står han på ganska hög proteingiva (dräktighetsfoder faktiskt) - annars hade det inte blivit speciellt kul för den personen. Dock är kvällsmålet ett relativt proteinfattigt mål för hans del, han har redan fått sitt proteinbehov tillgodosett tidigare under dagen. Blir bara så trött på att denna person är så nonchalant när det gäller andras hästar. Det står med stora bokstäver på hinkarna vem maten tillhör, så jävla svårt borde det inte vara... (har varit mer märkligt kring personen) Två veckor kvar, han ska förhoppningsvis överleva sista tiden här. Ja, som ni kanske förstår så har dräktiga ston större proteinbehov än normalt.

Det här med namn till bebisen har helt kommit av sig. Vi har inte nämnt det sen vi fick reda på att det är en pojke. Jag tyckte ju att vi lika gärna kunde vänta tills vi vet vad det var eftersom vi har lite olika åsikter, men nu känns det ännu svårare...?

Imorgon ska jag åka med en arbetskollega till Babyland, de har visst rea helgen ut och det skadar ju aldrig. Ska försöka dra med Tomas dit på lördag, vi har ju inte köpt babyskydd än och att köpa ett på rea vore ju inte fel med tanke på att de inte är gratis direkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0