Diskmaskin välkomnas

Jag diskar så himla långsamt. Och nu menar jag inte att det tar tid för att smutsen är ingrodd utan jag står helt enkelt och gnuggar betydligt mer än vad som är nödvändigt. Brukar ta en timme att fylla diskstället som inte är speciellt stort... Tur vi får diskmaskin i huset! =)

Råkade ut för en olycka i arbetet för ett tag sedan (arbetet som hemma"fru"), hade dragit igång en maskin tvätt, sköt till badrumsdörren och tänkte inte mer på det. Kring halv ett på natten när jag skulle hänga tvätten höll jag på att hamna platt på rygg för hela golvet är täckt av vatten... Hade visst glömt vika upp "avloppsslangen" i badkaret så allt vatten hade runnit ut över golvet. Stod och torkade badrumsgolvet som bäst när Tomas kom hem. Han skrattade gott åt det, minsann han som aldrig tvättar och inte kan göra samma misstag. ;)

Mitt problem med för liten vattenkanna löste sig i fredags. Köpte denna kanna som rymmer 1,7 liter, härligt, i en butik som hade utförsäljning. För halva priset kunde jag tänka mig att köpa en, annars är det löjligt pris på Marimekkoprylarna tycker jag, de är ju inte ens fina, jag tycker bara att det är ett somrigt motiv som passar bra i - ja just det - sommar. Färgen matchar blivande köket, man måste ju vara smart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0