Bilmekanikern

Fråga inte om färgen, jag är ju ingen lilarosa person men är det inte himla mysigt såhär? Till min Lokie-blogg försökte jag göra beiga och bruna toner men var inte lika smart som jag var denna gång. Den förblir nog vit dock.

Idag lyckades jag helt själv (efter instruktioner via mobilen av Tomas, men det räknas inte för vi hade lagt på när det hela skedde) byta torkarbladen på bilen! Jojomensan, det var en fin stund. Lite tvätt har jag hunnit med också, skulle behöva dammsuga men vi har inga påsar till dammsugaren. Lilla Rolfy (sugis och jo, han heter faktiskt så) är väl 6-7 år så tydligen är han inte värd egna påsar längre. Sist vi köpte var påsarna dubbelt för stora men de passade på munstycket så vi dammsög tills påsarna var halvfulla och bytte. Mutter.

Igår bokade jag biljetter till Bolt som vi ska titta på imorgon, Tomas skulle åka förbi och hämta ut biljetterna idag (tydligen kan man inte göra det samma dag man ska se filmen......). Eftersom han börjar jobba 16.00 och dessutom skulle åka och köpa lite dricka och så i Vårby så svängde han förbi bion vid 15-snåret (bion ligger mellan jobbet och Vårby) men får då höra att man bara kan hämta ut biljetter från klockan 17. WHAT? Det stod det inte en minirad om på bokningsbekräftelsen jag fått! Nu kunde Tomas åka och hämta ut biljetterna på sin "lunch" men jag vill inte veta hur många extramil det blev. Jag har god lust att ringa upp nån på SF och tala om för dem att vi förväntar oss gratisbiljett och popcorn nästa gång. =P

Försökte ta kort på magen idag men mina korta armar i kombination med systemkamera resulterade i att endast halva magen kom med...

Nu ska jag nog hänga sista tvätten, inte för att det finns utrymme för det i lägenheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0