Snö(o)väder

Nu jäklar kommer snön. Inatt hade det snöat en hel del så efter frukost gick vi ut hela familjen för att skotta snö på uppfarten. Eller ja, det var ju Tomas som skottade, jag och Milton provade babypulkan som legat på vinden. Han satt väl sådär i den men verkade trivas bra ändå. När vi sedan gick ett varv runt kvarteret visste tanterna i fönstren inte till sig av förtjusning. =)

Tomas blev ombedd att jobba natt i veckan men han lyckades förhandla sig till 20-04 inatt och förhoppningsvis kan han kliva tillbaka en timme per dag. Eftersom vi hade en rabattcheck på gåstol som går ut den 23:e och jag lämnar stan den 21:a så kom vi överrens om att det var bäst att trotsa vädret idag för kommande dagar kommer Tomas vara väldigt trött.

Sagt och gjort, men inte utan tvekan. Fy sjutton så vägen såg ut. När vi var på väg bort mötte vi tre plogbilar i en klunga. När vi drygt en halvtimme senare åkte hem där vi sett dem plogat var det redan runt 2 cm "snö" (saltslask) och omkörningsfilen var synnerligen tom och snöig. Jag var glad att det inte var jag som körde.

Milton har inte hunnit prova gåstolen så mycket än. När vi kom hem var han trött och hungrig och det var en tapper bebis som somnade 19:20 efter några hopplösa timmar där han varken ville sova eller vara vaken. De kliande prickarna är mycket bättre nu, har inte smörjt honom alls idag.

Kanske ska förtydliga: de på bvc hade ingen aning om vad det var. Allergisk reaktion trodde de inte på eftersom vi inte bytt blöjor, tvätt/sköljmedel, ätit något ovanligt osv. En av de som kom och tittade på honom föreslog tredagarsfeber men han har bara haft lätt förhöjd temp, han har varit precis som vanligt. Sen borde det inte klia om det skulle vara det kom de fram till... Som sagt, mystiska prickar som dock kunde bekämpas med tre dagars användande av Mildison!

Nu ska jag sätta mig i soffan och kolla på något på tv, om det finns något att se!


Kommentarer
Postat av: Lii

Sötis! Han ser ut att njuta av pulkafärden.

William började hoppa i pulkan när vi stannade, han ville nog åka mer.



Kul att du är tillbaka :0)

2009-12-16 @ 07:22:26
URL: http://lii76.blogg.se/
Postat av: Jenny

Underbara bilder!



Köra bil i går var inte så kul och i dag ska vi ut en sväng på småvägarna, kan bli spännande ;)



Melker har haft 74 ganska länge men nu börjar vi ta oss in på 80. Pyamasar är helt hopplöst tycker jag, alla vi har i 74 är för korta i ben eller ärmar. Har några 74/80 om fungerar än. Hoppas att tomten kommer med mycket kläder i 80 annars måste jag ut på mellandagsrean ;)

2009-12-16 @ 08:17:47
URL: http://frokenfranzon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0