Loka citron+blåbär/hallonsaft = mmm

Jag övervägde starkt att rycka ur sladden till bredbandet och be Tomas ta med sig den till jobbet idag så datorn inte ska ta så mycket tid som den har gjort de senaste dagarna. Men så blev det inte. Och här sitter jag...

Bokhyllan som står direkt bakom mig behöver tömmas, är hälften kvar ungefär (några årgångar tidningar, lite vhs och en massa ölglas), jag ska skruva isär köks- och vardagsrumsborden och plocka med det mesta som inte är ihopplockat. Målsättningen är väl inte att tömma lägenheten imorgon men så mycket som möjligt ska ju ut. Dessvärre är inte huset tomt så det är ju inte helt lätt att få in alla saker på rätt plats.

Idag var vi och handlade maten till imorgon. Det ska ju bli superväder så vi har laddat kylen med rostbiff som ska marineras och grillas och så gör jag en potatissallad till. Är väldigt sugen på potatissalladen, vi har inte gjort nån sen i somras tror jag, möjligen till fisk nån gång och den skiljer sig lite... Köpte en flaska alkoholfritt vin också, måste ju ha något bättre än vatten när de andra smuttar öl.

Packa skulle jag göra ja, kanske köra en sista maskin tvätt också. Simma lugnt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0