Om våren, om våren


Jag älskar vår trädgård på våren. När blommorna slår ut, det är lummigt och det luktar gott och man blir glad vilket hörn man än går runt. På sommaren huserar allt för många mördarsniglar i gräset för att jag ska kunna njuta fullt ut. Så vi passade på idag, och igår och i förrgår och i förrförrgår, Milton och jag.


Jag ser dig...


Glass är gott


I vår trädgård kan man hitta det mesta. Pinnar med kottar från grannens ädelgran till exempel.


Körsbärsträden blommar för fullt. Om en månad blommar äppelträden.


Barn och hundar är säkert instängda, vissa upplever staketet som ett hinder men låter sig inte nedslås för det.


Med ett barns fantasi har man aldrig tråkigt




I vår trädgård finns inga räta linjer och de växter som vill får växa enligt egen idé. Just denna del är nog min favorit med de röda träden, gula busken, körsbärsträdet och tulpanerna.


Maskrosorna lyser som solar i det oklippta gräset. Till helgen försvinner de.








Sandlådan - snart över hela tomten


Tomten som sagt, vad trodde du jag menade?


Just chillin' on the sandlådeside...


Mellanmål


Även kaprifolen är värd att smakas på...


Hide and seek


Kommentarer
Postat av: Pappa

Mellanmålet ser gott ut :-)

2011-05-12 @ 20:30:47
Postat av: mamma

Visst är detta en härlig tid och för en gångs skull ser det ut att bli några veckor mellan hägg-syren, den vackraste tiden på året =)

Världens bästa bilder och kommentarer <3

kramar till er.

2011-05-12 @ 20:34:03
URL: http://kort.webblogg.se/
Postat av: Lii ~Mamma till William och Oliver~

Sötis! Det är så härligt att se de små när dom utforskar.

Skönt med stor trädgård, det är något vi saknar här.

2011-05-14 @ 08:04:23
URL: http://lii76.blogg.se/
Postat av: Jane

Vilka härliga bilder och underbar och rolig text.

Kramar i massor / Moster

2011-05-14 @ 18:46:02
URL: http://blogg.amelia.se/janes/
Postat av: mamma

Tror att jag tycker onsdagen blir bra ändå ;)

Vinkar till naturhistoriska när vi åker förbi!

Kram

2011-05-16 @ 23:20:41
URL: http://kort.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0