Förvårspromenad


Finns det försommar borde det väl finnas förvår? Och även om jag väl kanske tycker att det fortfarande är lite väl mycket vinter för att kallas vår så vill jag ha dagen som gått till en förvårdag. Sådetså.

Tidigare idag gick jag och Milton ut på en liten promenad, det var så varmt att vi kunde lämna overallen i hallen och dra på fodrade galonstället istället! Pinsamt nog har Milton bara rört sig på asfalt de senaste månaderna (förutom ovanpå snön som leagt så fint över marken). Men men, vi får ta igen det i vår och sommar! Bilderna är tagna med min mobil och är därför inte av superkvalitet, jag vet!


Katten följde som vanligt med ♥ Folk tror väl att jag tappat en skruv i skallen när jag går och kikar över axeln och ropar på barnet (?) som sitter i vagnen när det egentligen är katten jag håller koll på. ;)



Milton har en förkärlek för att följa efter folk. Här försöker han gå ikapp killarna som syns framför honom. Ett äldre par tyckte han var förtjusande när han började följa efter dem, varpå han blev förskräckt över uppmärksamheten och bytte riktning helt...



Katten, som till vardags mest kallas KF även om han är registrerad i namnet Rambo, har här fått syn på en hund. Rambo är inte överdrivet rädd för hundar (han är inte rädd alls för mamma och pappas schäfrar) men det är ändå bäst att hålla koll på dem, verkar han tycka.


När katten ändå var så tråkig och bara stod still passade Fillifjonkan på att kasta isbitar som han silade upp ur smältvattnet. På vägen hem ville han ha sina vantar och väl inne fick jag två iskalla tassar innanför halslinningen. Brrrr!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vilka härliga bilder....förvårsdag låter som en mycket bra ide tycker jag =) (synd bara att vintern kom tillbaka med stormsteg idag).

2011-02-04 @ 10:48:24
Postat av: mamma

Så gulliga bilder <3 och nog såg det ut som förvår på bilderna...men hos oss vräker snön ned idag...

Ha en bästa fredag...kramar

2011-02-04 @ 11:12:18
URL: http://kort.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0