Jul och nyår 2009

Då var kameran äntligen tömd och jag kan konstatera att det blivit en del fina bilder under "helgerna" (även om det inte blev några foton alls under nyår...).

Den 21 december åkte Milton, Rambo och jag hem till mamma och pappa. Jag tänkte att vi skulle hinna med så mycket de där dagarna före jul men vi hann inte ens med hälften av det jag tänkt. Men det blev bra ändå! Tomas kom upp runt ett på natten till julafton efter att han slutat jobbet.

Innan vi kommit dit funderade jag lite på hur det skulle gå med katten och mamma och pappas stora schäfer. Arne (hunden) är jättesnäll men väldigt busig, nog kan en katt bli rädd av mindre. Det löste sig ganska fort då Rambo väste och gjorde två utfall mot hunden, sedan var hunden rädd för katten kommande dagar (även om de började leka lite de sista dagarna). Praktiskt. Han är så himla härlig lilla Rambo, helt orädd for han fram i hela huset.

Julafton blev en lugn och mysig dag. Jag och Tomas gick ut med Milton i pulkan nångång mellan frukost och Kalle. Vi vet inte vad som hände med helt plötsligt låg Milton med ansiktet ner i snön, han hade tippat sig ur pulkan. Han var förstås lite ledsen men det gick över så fort han hamnat innanför pappas jacka så mamma fick dra en tom pulka hem...

Som alla barn tyckte Milton att det var kul att öppna paket och en och annan lyckträff bland julklapparna hade vi fått till. Bland annat är han väldigt förtjust i en bok med djur och färgstarka sidor.

På juldagen kom brorsan och hans dotter upp och vi fick en repris av julafton i form av mat, tecknad julfilm, paketöppning, julgodis och myskväll. På måndagseftermiddagen stack Tomas och Rambo hem för att elda upp lite värme i huset. Jag och Milton åkte hem på onsdagen.

På nyårsafton fick vi besök av Tomas föräldrar samt Tomas moster med sambo. Vi åt gott och hade det trevligt. Strax före tolvslaget kom ett par vänner med barn över, sedan gick vi ut och tittade på fyrverkerierna tillsammans. Milton, som somnat runt 23-tiden, vaknade när det började smälla så han fick följa med ut. Han tittade fascinerat på färgexplosionerna och verkade inte rädd alls.

Nu har jag fått börja rätta till sovtiderna för Milton, fast han tycks halka tillbaka rätt av sig själv. Han verkade lite trött över huvud taget efter jul- och nyårsfirandet men nu börjar han vara sitt glada gamla jag igen.

Ett kort sammandrag av bilder:


Julaftonsmorgon


Julaftonsmorgon


Pulkaåkning - före fallet


Då var det äntligen dags! (efter lite poserande så mamma och mormor fått lite bilder)






Rambo fick julklappar av mamma och pappa, han fick bland annat en jätterolig cylinder med en plingande boll att tassa på inuti - en höjdare, enligt busen


Mina små älsklingar



Kul i gåstolen


Söt i gåstolen


Fundersam i gåstolen


Kommentarer
Postat av: mamma

Härliga bilder du lagt in,dina tomtebilder på Mille är mycket finare än mina =)

2010-01-05 @ 17:44:45
URL: http://kort.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0