100113

Ibland tror jag att jag har bloggat när jag inte har gjort det. Dumt.

Min käre son somnade klockan 22 idag. Eller strax efter men 22 lämnade jag sovrummet och han fick somna själv. Han har blivit duktig på att somna själv i spjälsängen. Det verkar mest som att han blir störd av att jag är i närheten när han ska somna in. Inatt efter att han ammat (ingen välling) var det full fart på honom så jag la honom i sin säng, annars brukar han få somna hos mig, med nappen i munnen låg han och viftade och pysslade en stund. Jag stoppade i öronproppar och somnade. Jag antar att han också gjorde det efter en stund. ;)

(Gnyr han tillräckligt högt hör jag såklart honom även med öronproppar, spjälsängen står en halvmeter från min säng och så har han faktiskt en pappa som kan ta upp honom också om det skulle vara så...)

För att återkoppla till att han somnade så sent - han sov länge och väl vid de två stunder han sov tidigare under dagen. Två timmar mellan 10 och 12, sedan åter två timmar mellan 15:30 och 17:30. Det känns fel att väcka honom men att han somnar så sen känns inte helt ok heller.

Det är en väldigt förnöjsam kille just nu i alla fall. Leker mycket själv men har ändå tid att mysa lite emellanåt. En period nyss har han bara velat sitta och pyssla med ditt och datt. Men som sagt, det är sömnen som väl inte är helt i mamma och pappas smak just nu. Å andra sidan är det ju inte så att han skriker och så, det är bara vi som vill sova på nätterna helt enkelt. ;)


Miltons bokställ i bakgrunden. Något överfullt...


De bästa grejerna ligger alltid på botten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0