Mammut


Ikväll har jag haft en kinkig liten kille. Han ville inte somna i sängen när jag ammade, vilket annars brukar funka när han är trött. Satte då honom i babysittern här vid datorn för att "gunga" honom till sömn - funkade inte heller. En timme senare provade vi sängen+mat igen och äntligen slocknade han. Fast det är lite för tidigt för nattsömnen så jag får väl ta upp honom om en liten stund...

I övrigt har han haft en bra dag idag. Som jag skrev (eller snarade visade) så sträckte han plötsligt benet rakt upp och stirrade på det och har upprepat detta under dagen. Sen upptäckte vi båda hur kul det är att ställa Milton i knät,  låta han sjunka ihop och lyfta upp igen. Vi höll på att kikna av skratt båda två, hehe.

Igår hyrde jag Mammut, en film av Lukas Moodysson. Mille hade svårt att somna igår med så tillslut blev klockan så mycket att jag struntade i att titta på filmen igår. Istället fick jag delvis sällskap av Tomas när jag tittade på den idag men den var nog för "tråkig" för hans del. Jag tyckte filmen var bra, som vanligt skildrar Moodysson tragiska livsöden som det är jobbigt (men nyttigt) att bli påmind om att de existerar...

Vet inte vad som är fel men jag är galet trött just nu. Gick och la mig inte allt för sent och sov bort i princip hela förmiddagen. Skulle kunna gå och lägga mig för natten nu men ska kolla på tv klockan 21. Var ju trött hela dagen igår också. Hoppas det vänder!

Nu ska jag värma på min "matlåda" med gös, potatis och spenat. Auf weiderhören!


Kommentarer
Postat av: Kimmy

Nämen åh vilken söööt liten älskling du har :) GRATTIS! Du behöver inga skor när du har en sån goding att snutta på :)

2009-09-01 @ 23:19:31
URL: http://kimmy.blogg.se/
Postat av: Matilda

Åh vilken fin bild!!

2009-09-02 @ 08:17:57
URL: http://showjumper.blogg.se/
Postat av: Raija

Köp mitt val kvinna på apoteket. Du kan ha lite järnbrist efter förlossningen? Kanske du skulle ta och göra en riktig vitaminkick? Jag gjorde till Susanne ibland när hon bodde hemma en drink på apelsin, citron, äggula, honung, lite vatten. ganska gott faktiskt:) Kram!

2009-09-03 @ 09:00:59
Postat av: Evelyn

Järnvärdet var bra för två veckor sedan när jag var på Mvc så det ska inte vara det som spökar. En vitaminkick däremot skulle nog inte skada.. =)

2009-09-03 @ 10:32:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0