Ett litet paket

Idag låg det ett paket i brevlådan, det var första och andra Mosboken samt ett häfte om spädbarnsmassage. Milton blir ju fyra månader på söndag så det börjar bli dags för lite smakportioner. Det ska bli jättekul! Han har ju inte bangat på något än så länge - tutte, flaska, tutte med tuttskydd, starkt mintdoftande medel mot torsk som kladdas runt i munnen med tops - nej mat blir nog inga problem som helst.

Jag räknade ut att Mille blir 17 veckor imorgon och då borde ett utvecklingssprång vara på gång. Kanske därför han är lite kinkigare nu då. Enligt boken "Växa och upptäcka världen" kommer utvecklingssprånget runt vecka 19 men man kan märka av det några veckor före. I boken står det att sömnen rubbas lite så det är kanske förklaringen till att han haft svårt att komma till ro tidiga morgnar.

Just nu smuttar jag på en julmust som Tomas gav mig igår. Jag brukar inte fuska med must utan väntar till första advent men idag får jag ta varje tillfälle jag kan att dricka något. Och just julmusten stod lämpligt nog just i blickfånget när jag öppnade kylskåpet...


Kommentarer
Postat av: Jenny

Melker sover i sin säng och jag gör som du, ammar i min säng sen lägger tillbaka honom. Han somnar oftast om direkt så hela matningen tar inte mer än 5-10 min vilket är skönt när han envisas med att äta så ofta. Vid 4 matningen brukar han dock få sova kvar hos mig då jag märkt att han annars vaknar vid 5 och är ledsen



Hade en period när han bara åt 1g/natt, hoppas det återkommer snart



Tror att det är så här nu då han nyss bytt till liggvagn samt blivit mer rörlig, massa nya intryck

2009-09-22 @ 19:22:58
URL: http://frokenfranzon.blogg.se/
Postat av: Lii

Åh, vad kul med smakportioner, William får vänta 2 veckor till innan han är 4 månader... Men han har fått smaka på liiiite glass (tog pyttelite på fingret bara så han fick känna smaken).



Regnskyddet är genomskinligt och tillhör UJ´s sittdel igentligen, men jag använder det till liggedelen också, det funkar fint.

Vad har du för vagn?

2009-09-22 @ 20:36:37
URL: http://lii76.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0