Solsken!

Idag var allt bra med lillskrutt igen. Han har busat och skrattat hela dagen. I förmiddags var vi på Bvc för 6-månaders kontroll med barnläkaren. Allt såg bra ut, jag reagerade på att han inte gått upp så mycket - 250 gram - på en månad (jämfört med 1½ kilo på 1½ månad mellan 3 mån och 4½) men de sa inget när de kollade kurvorna så det var nog i sin ordning. Milton började gallskrika så fort bvc-tanten kom idag igen. Han gillar henne verkligen inte. Hahaha.

I bilen på väg till Bvc sa jag att de nog skulle erbjuda svininfluensasprutan och undrade vad Tomas tyckte. Vi kom överrens om att avvakta med sprutan och mycket riktigt kom sedan frågan. Tomas ville då ändra sig men jag är inte lika ombytlig så det blev ingen spruta idag. Fast det är himla trist att känna sig "låst till hemmet" i och med smittan även om vi inte är de som ränner omkring överallt... Jag är sugen på att gå till Öppna förskolan snart och det tycker de inte att man ska göra ovaccinerad. Vi väntar väl en stund till.

När vi kommit hem från Bvc strålade solen så Tomas petade i sig frukost sen gick vi iväg alla tre till lekparken med babygunga. Det var till och med roligare att gunga idag. =) Det blev även en promenad på eftermiddagen, det gäller ju att ta vara på dessa regnfria dagar....


Kommentarer
Postat av: Lii

Har funderat fram och tillbaka på att ge William svininfluensasprutan och nog kommit fram till att ge honom den när han fyllt 6 mån. Jag tog den själv i onsdags (helt oförberedd).

2009-11-27 @ 08:18:07
URL: http://lii76.blogg.se/
Postat av: Lii

Smyger in och kikar varje dag... hoppas på uppdatering snart ;0)



Lii

2009-12-05 @ 09:42:26
URL: http://lii76.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0