På besök på förlossningen

Tomas och jag sov mer eller mindre tills det var dags att åka till BM för att kolla blodtrycket, Tomas jobbade natt inatt. Vi satt i väntrummet ca en kvart så att jag skulle ha vilat innan undersökningen. Väl inne hos BM spände den dumma blodtrycksapparaten så hårt om armen att jag fick blåmärke av den! Hur som helst så var blodtrycket högre idag och BM tyckte att vi skulle åka till förlossningen så de fick kolla där hur pass allvarligt det var och bestämma när/om jag ska komma in för kontroll under helgen. MVC har stängt till på måndag.

Vi åkte hem och åt två smörgåsar var, det första vi ätit sen Tomas kom hem vid 6:40. Packade den berömda BB-väskan, även om sannolikheten att vi skulle behöva den var minimal kändes det bra att ha den med, och satte oss i varsin bil och åkte till sjukhuset.

Väl där fick vi lyssna på bebis hjärtljud via ctg, det lät bra vilket var skönt att få bekräftat. Sedan fick jag lämna urinprov. Medan vi satt och väntade på provsvaret började jag känna mig mer illamående och rörig. Bad Tomas gå till cafeterian och köpa en smörgås eller nåt, vi hade ju inte ätit speciellt mycket under dagen, men de hade stängt eftersom det är röd dag imorgon. Suck. Drack två pyttesmå muggar med vatten och det hjälpte lite i alla fall.

Sedan kom en läkare in. Hon berättade att det inte var speciellt mycket proteiner i urinen, minsta utslaget, och blodtrycket hade nu sjunkit till 90 igen. Hon sa att vi skulle komma in på lördag igen för att kontrollera blodtrycket. Sen ville hon undersöka livmodern. Det visade sig att jag är två cm öppen och mogen som de säger. Hon trodde inte att jag skulle gå över tiden! Tre dagar kvar ju! Nåja, vi får se... Vi blev hemskickade mot att vi skulle ringa upp dem två timmar senare för att höra vad blodprovsvaren visade.

Vi åkte sedan till Robbans pizzeria i Tumba, de stackars köttbitarna jag tog fram ur frysen igår ligger hopplöst orörda i kylen. Klämde ner hela megapizzan, det behövdes i min vrålhungriga kropp. (för er som aldrig ätit på Robbans kan jag berätta att de gör bautastora pizzor, de serverar pizzorna på vanliga matsalsbrickor och pizzorna hänger över kanten med flera cm, så nog kan man äta sig mätt där alltid!) Sedan åkte Tomas till jobbet och jag hem.

När jag kom hem började jag titta på Roomservice och glömde helt bort att ringa förlossningsavdelningen för att höra blodprovssvaren. De hade börjat undra varför jag inte hörde av mig men vadå, jag ringde bara en halvtimme sent..... Allt såg bra ut, de var väldigt imponerade över mitt fina järnvärde, alltid något!

Nu ska jag gå och sova tror jag, sov så himla ruttet inatt, vaknade varannan timme och hade svårt att somna om. Har mer ont i halsen idag förresten. Jag upprepar, jag vill inte bli sjuk NU!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0