Måndag med lite huvudvärk

Nu är det inte mycket som händer, läkarna uppmanar till vila och jag lyder.

Idag var vi in på sjukhuset på kontroll igen. Det var så fullt så jag fick lämna blodprover och kolla blodtrycket i väntrummet... Sen lyckades de hitta en skrubb som vi fick vara i för att kolla ctg:n - bebis hjärtljud var högre än vanligt men fortfarande inom ramarna. Ctg:n visade också på små men konstanta sammandragningar, inget jag dirket kände av men det var skönt att se att mer händer nu än de tidigare gångerna. Läkaren (som för övrigt gjorde tre läkares jobb idag, de två andra som också hör till bb/förlossningen var sjuka) bokade tid för oss på torsdag kl 8:30 (jäklar vad tidigt!), om allt känns bra och de har möjlighet, dvs inte lika knökat som idag, så sätter de igång mig. Fast han trodde inte att det var omöjligt att det kommer igång av sig själv innan dess. Såklart.

Men bebis för helgen då med andra ord!

Vi har fått jordens alla räkningar den här månaden, startavgifter, halvårsavgifter på tv-kort, bilskatt... Tur vi inte planerat in en massa stohej... =) Ovanpå det så vill Lupon in på service, 1700:-. Får se om min semesterlön kommer tillrätta, som det är nu är den skickad till mitt avslutade konto på gamla banken. Hatar krångel med banker, speciellt jobbets bank som man måste uppsöka kontor för att få hjälp!

I söndags när jag vaknade var jag jättesvullen kring halsen. Haklinjen syns knappt... Inte dirket så man känner sig manad att motionera runt efter det med tanke på att jag gick mer än vanligt i lördags samtidigt som läkarna vill att man ska ta det lugnt... Fördrev söndagen mestadels i sängen läsandes en bok, resten av tiden dödades framför datorn. Idag är vädret fint i alla fall så jag ska ut en vända nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0