Gör det inte svårare än vad det är

När jag kollar på ett familjeforum på nätet så är det många som vill ha hjälp med namn till barn nummer två (eller tre eller fyra) för att det ska passa med tidigare barns namn. Är det så himla viktigt? Visserligen presenterar man ju namnen ihop "... och det här är mina barn Piff och Puff". Men inte hade någon reagerat (på annat än namnvalen) om de hette Piff och Ragnar... Nej, nån måtta får det vara.

Hittade lite söta filtar och sängkläder till bebisen på internet igår men ville vara en god sambo så jag väntade med att beställa till idag och sa till Tomas att vi kunde kolla om han tyckte det var något att beställa. Hann knappt prata klart innan han sa "det är bara att beställa". Weei sa jag och väntar nu på paketet. =)

Imorgon är det åter dags för kontroll på MVC och direkt därefter ska jag till banken och flytta över mina konton från gamla banken (snyft). Är verkligen sugen efter att Tomas haft problem flera gånger att komma åt internetbanken, nu senast i helgen...

Tomas fixade barnvagnen förresten, det var så enkelt att handbromsen inte var spänd. Tomas skruvade lite med tumme och pekfinger och på några sekunder fungerade både handbroms och fotbroms. Undrar hur mycket vi sparade på att vagnen var "trasig" och kunde laga själva...? =) Närmare halva priset tror jag vi gav.

Kommentarer
Postat av: mamma

Tycker Arne blir ett bra namn : ) skoja bara...men är så nyfiken på era namnval!

Kram

2009-03-17 @ 19:07:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0