Fysiskt handikappad mentalt

Det har varit en ganska jobbig period på jobbet på sista tiden. Psykiskt tungt som inte blir bättre av de två tidigare sparkarna jag fått i magen under graviditeten. Alla hjälps åt så gott det går men man hamnar i jobbiga situationer oavsett.

Det värsta är nog dock inte situationerna i sig utan det att jag känner mig handikappad, feg utan att egentligen vara det. Har definitivt backat i situationer där jag inte backat annars. Bett andra om hjälp när jag själv hade kunnat "ta itu med det". Självklart är det det enda rätta, det vore idiotiskt att utsätta den lilla parveln för något som faktiskt kan undvikas men det hjälper ju inte att jag känner mig mindre duglig och som en belastning för de andra.

Inte för att de på något sett antytt det, tvärtom är de väldigt måna och omtänksamma. Fast det gör det bara värre... Idag ringde jag till lönekontoret för att kolla upp hur många semesterdagar jag har att ta ut, det visade sig att de dagar jag går hemma med havandeskapspenning är semestergrundade (kan det tänkas heta så?) så jag hade i alla fall fyra dagar mer att ta ut än jag trodde och som det ser ut nu är det mer än välkommet. Visst hade det väl varit mer ekonomiskt att jobba på fram till jag får HP men nej...

Får jag bara full HP nu som jag kallt räknar med och om jag lyckas få in någon på de sista tre dagarna jag vill ha semester för så jobbar jag sista dagen  4/3 (i dagsläget får jag gå in och jobba kväll 16:e, 18:e och 20:e mars).

Imorgon ska vi till mvc för rutinkontroll. För första gången ska magen mätas, hoppas den ligger inom rätt kurva och att blodvärdet är bra nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0