Min dag i bilder (och temp)


Uppstigning 9:30. På med tjocktröja och byxor över pyjamasen och så luddiga tofflor på. Eller? På de tre sekunder det tar att starta upp kameran och fälla upp blixten hade han redan fått av sig den ena helt och den andra halvt. Leta fram strumpor, tända eld i spisen sen frukost. Julpyntet väntar på att få packas upp...




Lek i gymmet medans mamma stökar i köket. Fast mesta delen av tiden gick åt till att hålla ögonen på katten (syns mellan huvud och arm på Milton) som mer än gärna leker i babygymmet, upptaget eller ej. =/ Sen åkte lilla plastgranen fram och den är ajabaja men ack så lockande. Temperaturen föll under frukosten till 15,6 så det har faktiskt börjat jobba sig uppåt här...


Med ungen i säng var det så dags att fylla på kylen med julmust som finns i garaget. Vid närmare eftertanke var jag dock inte uppvärmd nog för att gå ut och skotta... ;) Under natten och hela dagen har det blåst något grönjävligt. Mina spår till och från vedboden blåste helt igen på en timme till en halvmeters driva vid altanen..


Efter en smutt av Tomas frukostte (han gick upp 12:30) kände jag mig redo för lite skottande. Upptäckte att en hel back gick in i översta facket i kylen! Kom på mig själv med att tycka att det började kännas varmt inne...


Dammsugning och senare rengöring och smörjning av soffan. Ser ni det vita på ena dynan, lodrätt? Det är bebisspya. Strax efter att soffan blivit som ny *host* åt Mille och jag lunch. Sedan lekte vi en stund på golvet, han har verkligen blivit stabil när han sitter!


Hyacinterna vattnade, dags att knata iväg med julkorten...


Katrinplommonpuré på väg till frysen, en ruta i Milles morgongröt så är magen glad. =) Just nu håller jag på att koka och mixa ihop så mycket mat det bara går (nåja, en omgång/dag då jag inte har så många istärningsfack) så vi har mat till jul när vi är hos mina föräldrar. Det känns lite overkill att släpa med matberedaren...


Svampstuvning på gång! I övrigt serverades pannbiff och potatis. Mums! Sedan blev det lite mys i soffan innan Tomas åkte iväg till jobbet.


Kvällsgröt för valpen som sovit ovanligt mycket under dagen. Kanske växer han på sig ännu mer..


Så trött var han! Fyrtio minuter senare sov han i alla fall...

Som sagt inte världens mest spännande dag idag men det har varit kul att ha kameran igång så ofta, det har blivit många bilder, framför allt på Milton, som inte hade blivit tagna annars. Just nu visar termometern -5 ute och +22,0 inne. Här i datarummet har det faktiskt blivit hela 20 grader. ;)

Imorgon ska jag nog åka och köpa de sista julklapparna och kanske lite kläder till Milton till jul. Om vädret tillåter. Tomas ringde just och sa att det snöat närmare 1,5 dm på de två timmar han varit på jobbet och det är bara ca 4 mil bort. Det kommer ingen snö här än men stjärnklart är det definitivt inte...



Kommentarer
Postat av: mamma

Hua vad kallt ni hade. Du får gå upp tidigt och elda ;)

Ser ni vilket fint täcke Mille har? Det fick hans mamma när hon var liten baby. Värmer mitt hjärta att detta täcke även får värma hennes son =)

2009-12-16 @ 23:37:56
URL: http://kort.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0