Lakrits

Lite till min besvikelse har jag inte haft några som helst cravings under graviditeten. Jobbigt att bli dödligt sugen på något men ändå en kul grej. Det enda jag känt mig sugen på väldigt ofta är Ramlösa men det tror jag mer beror på ökat vätskebehov i kombination med upptäckten av den mumsiga smaken mango. I början av graviditeten fick jag för mig att jag inte kunde äta pasta, korv och ostbågar men det gick över i samband med att hungern ökade.

Sent igår kväll satt jag och satte ihop glassmaker på en sida på internet och blev hiskeligt sugen på glass med någon form av bärsmak (jag är annars chokladglassmänniska). Sms:ade Tomas och bad honom köpa glass på vägen hem och hoppades att den inte skulle smälta på vägen. Det visade sig att Tumba - Ösmo var en alldeles perfekt glassträcka - glassen var precis lagom mjuk och försvinnande god.

Idag när vi var på Ica upptäckte jag Singoalla med lakritssmak i kakhyllan. Inte för att vi skulle ha kakor, ögonen föll bara på den nya lila förpackningen och jag var ju bara tvungen att prova! Helt ok var de, bättre än vanliga Singoalla men jag är ju mer för lakrits och chokladsmak än syltiga grejer. Tomas smakade också (det var han som öppnade förpackningen och tog första kakan, lika bra kanske för de lär väl vara slut när han kommer hem inatt) men sa aldrig vad han tyckte.

Hade helt missat att det kommit en ny smak. Brukar de inte vara duktiga på att göra reklam för sånt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0