Tiden flyger iväg



Jag blev smittad av svärmor, Tomas smittad av mig. Just nu är jag på väg att bli bättre, smaken har inte kommit tillbaka helt än men annars är det rätt ok med mig. Tomas hostar som en galning och är ganska snuvig.

Idag har i varit duktiga och packat ner lite prylar - böcker, glas och kollat lite vilka käder som ska sparas och vilka som ska bort. Börjar känna mig lite småstressad, inte för flytten men tack vare flytten. Det är fortfarande en hel del grejer som bör införskaffas innan det lilla livet tittar ut och när ska vi ha tid för det? Tre av de fem återstående helgerna går bort eftersom Jennifer kommer, helgen 25-26/4 sker ju själva flytten. Kvar blir då 9-10/5 och hur sugen är jag på att knata runt då? Visserligen har jag inga problem med att gå runt i dagsläget, det är tungt och kräver sina sittpauser, men det finns ju inget som säger att jag kommer känna lika om några veckor... Vi skulle behöva bege oss till IKEA och det är väl inte det bästa stället för en trött-i-benen-gravid-kvinna. I alla fal inte om man är där med Tomas som får hjärnblödning på allt och alla där.

Nåja, han kanske blir tre veckor sen, då har vi ju all tid i världen med tanke på Tomas två semesterveckor (vad som händer om han kommer två veckor i förtid tänker jag inte fundera på). Drack första koppen hallonbladste idag. Har inte haft någon form av förvärkar än, får väl se om teet hjälper till på den biten. Hallonbladste ska hjälpa till att förbereda livmodern (muskulaturen) inför förlossningen samt hjälpa livmodern att återhämta sig efter förlossning. Någon positiv inverkan på amningen ska det också vara men den biten har jag inte fokuserat så mycket på än...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0