Tack och gonatt


Nej mitt nya försök att komma igång med bloggen går ju sådär. Jag känner att om jag bloggar har jag ingen tid att svara och läsa er andra som bloggar. Och om jag läser och skriver i andras bloggar vill jag ju skriva själv och dela med mig. Så det kommer åter bli lugnt här, eventuellt skriver jag lite inlägg då och då när det hänt något speciellt, kanske för att fortsätta dokumentationen av Miltons uppväxt.


I söndags var vi och firade en nästan 26-månaders "på tvåårsdagen", de båda kidsen var blyga för varandra och oss vuxna i ca två minuter, sedan for Milton runt på upptäcksfärd i lägenheten och snart hängde tvååringen på. Sedan var det lek tills det var dags att åka, endast med avbrott för matintag. Det var jätteroligt att se dem och att Milton inte är så blyg längre. Han kramade helt spontant "den andra mamman" när hon hjälpte honom att hoppa i sängen och "den andra pappan" fick en (eller snarare tog en) kram innan vi gick.

På fredag ska jag och Milton gå till öppna förskolan, det var jättelängesen vi var där och jag hoppas att han ska leka lika bra där.


Visst är det en härlig bild på barnen? De visade sig vara ganska lika. Springglada men inte härjiga, pysslande men inte så välutvecklat tålamod. Integritet men inte speciellt blyga. (ja, Milton är grön från topp till tå...)


Ja just det, ett boktips till småbarnsföräldrar eller förresten till alla som omges av barn. Nästa generation. Läs Ge ditt barn 100 möjligheter istället för 2: om genusfällor och genuskrux i vardagen. Jag fick mitt bokpaket idag så jag har bara hunnit bläddra lite i den som hastigast men är redan stormförtjust. Istället för att jag, som inte lästboken, skriver vad den handlar om så läs här. Nu ska jag gå och lägga mig (och läsa en eller tjugo sidor i boken!), intensivpluggar på dagarna så jag är trött som en nyföding så fort klockan slagit 20:00.

Ajöss!


Kommentarer
Postat av: mamma

Så goa de är båda två =)

Kommer att kika in var dag i alla fall, skriv när du har lust och orkar =)

Kramar

2011-03-23 @ 10:11:26
URL: http://kort.webblogg.se/
Postat av: Jane

Gulliga gröna snuttjulle!!!

Kramar i massor / Moster

2011-03-24 @ 19:36:41
URL: http://blogg.amelia.se/janes/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0