Ordbajseri på en helt ny nivå


Mitt liv är så totalt ospännande just nu att jag tycker det känns onödigt att ens skriva något. Men för att inte bara skriva ett negativt inlägg så kan jag ju anteckna att jag noterat att det tycks gå någon jobbigt hosta bland barn (och vuxna?), massor av folk på Facebook som berättar om kraftigt hostiga barn. Den senaste meningen kanske inte upplevs som positiv (som motvikt till den trista inledningen) men det betyder ju faktiskt att det inte är Milton "det är fel på" utan att det är något som faktiskt "går". Om nu en smitta har ben. Jag tänker mig nog att smittor snarare svävar...

Å andra sidan smittar ju en del bakterier (virus? detta är INTE min starka sida) via direktkontakt. Dessa ser jag som fästingar fast mycket mindre. Eller kanske kardborrar, det beror nog på humör.

(nej nu ljuger jag ju, jag har inte en aning om vad för smittor som är luftburna och vilka som är "petburna", alltså funderar jag aldrig på hur dessa ser ut eller hur de ser ut när de förflyttar sig)

Idag åt vi förresten gratismat och gratisefterrätt. Tyvärr är det inte lika lyxigt som det låter men gratis är ju alltid, eh, gott. I alla fall bättre än om man betalat för eländet som sen bara smakar trist.

Kommentarer
Postat av: mamma

Blir alltid snurrig i huvudet när jag är hos läkaren och de ska förklara varför det inte går att medicinera bort, tycker det gäller för både bakterier och virus..Tror alla bakterier och virus ser ut som otäcka kvalster :)

Kramar

2011-03-02 @ 09:18:23
URL: http://kort.webblogg.se/
Postat av: Jane

Vad gullig du är som tycker om mina köksmöbler.

Ska bli spännande att få se hur du bor snorpan.

Sv:Det var en fotsvätts luktande ensamble som din mamma har hittat på. SUPERGOTT !!!

Vad värre är att min sk gulliga gubbe kom med en chokladmousse med håll i dig tjejen BLÅBÄR(Dvärgbandmask) Hmm.

Kramar / Moster

2011-03-03 @ 00:56:13
URL: http://blogg.amelia.se/janes/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0