Isch


Jag har ju tidigare klagat på ont i ryggen och idag googlade jag ischias för att lära mig mer om det. Om ischiasnerven är i kläm ska man visst få ont i lår- och vadmusklerna på baksidan men det är ju inte alls mitt problem utan det liknar mer falsk ischias, ryggsmärtor.

Under helgen och början på veckan gjorde det rätt ont i ryggen, eller ja, det är ju främst vid vissa rörelser, speciellt när det handlar om att lyfta tunga saker från låga höjder (läs en Fillifjonka på golvet) eller olika vridmoment. De senaste dagarna har det dock varit bättre igen, tills idag då det helt utan vettig anledning började göra svinont igen.

Vid ett tillfälle i eftermiddags lekte jag med Milton på golvet men kunde knappt ta mig upp efteråt. Väl uppe behövde jag böja mig ner till golvet och lyfta upp telefonen som låg där men det gick bara inte! Som tur var började Milton dra i sladden så jag fick upp telefonen där den ska vara... (jo, vi har såndär telefon som sitter på en liten ställning på väggen och är förankrad i väggen med en sladd. Tidigare hade vi drivor av trådlösa telefoner men Milton, som inte ens var ett år då, tryckte på knappar så samtliga slutade fungera)

DET RÄCKER NU!!!!


Det är i den högra punkten (utan pilarnas smärtväg) som det gör ont.


Kommentarer
Postat av: mamma

Doktorn på måndag!

Hoppas det är bättre idag,kram

2011-03-12 @ 10:34:07
URL: http://kort.webblogg.se/
Postat av: Jane

Men usch söta du vad tråkigt.

Min gubbe frågar om du domnar av ibland och känner dig kall på utsidan av låret det kan vara höger eller vänster sida.

Han har ju gått en ganska lång massage utbildning och kan det där med kroppen.

Kramar i massor / Moster

2011-03-13 @ 15:26:53
URL: http://blogg.amelia.se/janes/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0