Ommöblering

Puh, nu har Milton precis somnat - 00:36 stod datorklockan på när jag kom ut från sovrummet. Han har verkligen fått in fel vanor nu när vi alla gått hemma så länge. Igår somnade han strax efter midnatt och i förrgår en stund efter 23. Imorgon ska Tomas upp vid 9 för att besiktiga ena bilen, då passar vi på att gå upp också även om Milton inte är helt utvilad då. På söndag tror jag vi ska gå upp klockan 8 så vi verkligen vridit tillbaka dygnet lagom tills det är dags för dagis igen på måndag.

Idag har det inte blivit mycket roligt gjort, lite städning och mycket småpyssel. Bland annat gjorde jag misstaget att flytta ett litet bord från datorrummet till vardagsrummet. Jag har länge tänkt att det bordet skulle stå framför tv:n men det har bara inte blivit av att byta bord. Och med misstag syftar jag på att Milton var med under möbelflytten vilket inspirerade honom att skjuta runt på det nya, lätta, soffbordet över hela vardagsrummet. Till vår förtret. =) 

Det är tyvärr omöjligt att plugga med Milton hemma - jag skulle definitivt behöva göra en del skolarbete, men att bli avbruten en gång i minuten (och jag överdriver inte) pajar både koncentration och motivation. När Milton väl sover på kvällarna är jag så trött att jag inte orkar göra så mycket vettigt, det enda som blir kvar är tiden när han sover middag...


Tidigare i veckan hittade jag småkillarna sovandes såhär


Kommentarer
Postat av: mamma

Snart har vi vardagen tillbaka, bra att ni försöker vända Milles sovtid redan nu. Som du ser och även vet så vänder jag gärna på dygnet när jag är ledig =)

Men förstår att det inte går att plugga med en liten, glad och pigg 20 månaders kille i huset.

Underbar bild på "mini-killarna" <3

kramar till er alla.

2011-01-08 @ 02:01:10
URL: http://kort.webblogg.se/
Postat av: mamma

SNÄLLA! Kan du inte sätta in snöflingor på min blogg också ;)

2011-01-08 @ 12:23:01
URL: http://kort.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0