Gamla gruvor


Gaaaah! Jäkla tenta att vara svår. Fast det kanske är det som är meningen... ;) Jag håller på med en tenta i Geovetenskap och den går ut på att tolka en berggrundskarta och en jordartskarta. Har börjat med berggrundsdelen och det är det jag tycker är svårast. Intressant men svårt. Men det bör alltså flyta på bättre med den andra delen eftersom jorden är mer integrerad i sådant man redan kan lite om. Inte sjutton har jag funderat på varför man brutit sulfidmalm i just metabasit och inte någon av de andra berggrunderna (vilket är en fråga till den berggrundskarta vi fått).

Snart är det dags för "Sveriges mästerkock", eller Masterchef som det heter i de engelskspråkiga länderna. Jag och Tomas har tittat på den engelska versionen under det gångna året så då är det ju kul att programmet kommit till Sverige också.

Idag vann vi förresten 300:- på keno! Tomas ville att vi skulle lägga upp en rad i en vecka så vi köpte två system (eller vad det heter) för sammanlagt 140 kr. Så nu har vi alltså gått med plus. =)


Kommentarer
Postat av: mamma

Grattis till den svindlande vinstsumman ;)Låter verkligen svårt och knepigt det du pluggar, men säkert hur intressant som helst när man ser sammanhangen.

Pussa mille från mormor och kramar till dig

2011-01-20 @ 09:03:10
URL: http://kort.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0