En tuff vecka går mot sitt slut




Idag har jag mer eller mindre gjort klart tentan. Jag har svarat allt jag kan men ska kolla igenom frågorna imorgon igen och se om det finns lite mer av det vi lärt oss som jag kan tolka in i frågorna och plita ner för att visa vad jag lärt mig. Labbrapporten känner jag mig helt färdig med så nu väntar jag bara på att min labbkompis ska maila över sitt material så jag kan läsa igenom det och slå ihop våra texter så är det också färdigt. Skönt.

Något som inte är fullt lika skönt är att jag står utan litteratur till en av kurserna som drar igång nästa vecka. Boken ifråga kostar 1090:- vilket känns lite väl saftigt när kursen bara pågår i 8 veckor. Hittills har jag bara använt hälften av kurslitteraturen jag köpt. =(

Just denna kommande kurs har dock två kunskapskontroller i form av duggor och då antar jag att det kan vara bra att plugga på med hjälp av en bok. En liten detalj som försvårar anskaffandet av denna bok är att den är slut på de största onlineshoparna i Sverige. Min labbkompis hittade en sida från USA där man kunde ladda ner boken till datorn mot inte ens halva priset av en fysisk svensk bok men det funkade inte att köpa den från Sverige... Jag tänkte gå förbi biblioteket imorgon och kolla om de eventuellt kan ta in den men jag tror inte att det är möjligt.


Milton har blivit väldigt täppt i näsan under kvällen, han sover oroligt och känns nästan lite varm. MÅTTE han hålla sig frisk imorgon, även om jag är så gott som klar med skoluppgifterna för denna vecka går det såklart bättre om jag får pyssla med det lilla som är kvar ostört, plus att jag har en kommande omtenta att förbereda mig på. Stackars Milton verkar inte ha det så kul på dagis just nu, men mer om det någon annan gång.

Kommentarer
Postat av: Jane

Vad duktig och flitig du är.

Hoppas att du hittar boken på bibblan.

Och till sist vilken underbar bild på din kott.

Kramar / Moster

2011-01-20 @ 23:42:19
URL: http://blogg.amelia.se/janes/
Postat av: mamma

Håller tummarna hårt nu....för att bibblan har boken du behöver och att lilla Mille får vara frisk <3 Tycker nog att han har fått sin beskärda del av smittor från dagis. kramar

2011-01-21 @ 00:47:47
URL: http://kort.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0