Söndagsnöje


Idag blev jag jättesugen på att rita lite på datorn. Det funkar rätt bra att göra det på datorn för då kan Milton vara med utan att ställa till för stor skada. Att ha honom med när man sitter med skissblocket och de dyra blyertspennorna är inte realistiskt i dagens läge.  ;) Nackdelen med att pula på datorn är att det just blir så mycket pulande och det tar mycket längre tid att avsluta projekten.

Jag har gjort en häst på datorn tidigare, då vart jag för ivrig på slutet och slarvade med en del detaljer. Det ska jag inte göra denna gång. Förra gången vågade jag inte använda så stora kontraster så hela bilden känns rätt dassig, det ska jag också försöka göra bättre nu.


Detta är den första och enda avlutade bilden än så länge. Är nöjd med muskler och flätor men resten hade jag kunnat göra mycket bättre...


Och det här är det pågående projektet som är lååångt ifrån färdig. Det är så kul att se hur hästen tar form med skuggor och highlights...


Som synes har jag väldigt svårt för att koncentrera mig på och slutföra ett område åt gången, jag bara måste pilla här och där för att se hur helheten växer fram...

Kommentarer
Postat av: Kort

Tycker din första bild blev bra,men lite blek i färgerna som du säger, ska bli roligt att se nästa bild klar, månne du fick inspiration från den sittande hästen ;)

Väntar med spänning! kram

2011-02-20 @ 19:48:19
URL: http://kort.webblogg.se/
Postat av: Jenny

Va kul att se =) du är verkligen duktig. Väntar med spänning på resultatet. =)



Vad arbetar du i för program? Illustrator?



Nej jag håller med om att det är svårt att få ha sakerna ifred, skulle pyssla lite med mina knoddar häromdagen och tänkte att jag kunde måla lite påskägg (träägg) medan de målade med sina färger på papper och storplutten fick även han måla ägg, slutade med att jag hade färg över hela bordet, mig och ungarna...haha



Kram

2011-02-20 @ 20:02:03
Postat av: Pappa

Hm, undrar varför jag tänker på Lokie när jag ser den färdiga hästen...

2011-02-21 @ 08:11:49
Postat av: Jane

Men vad duktig du är.

Jag visste inte att man kunde rita med datorn. HM...

Får prata med din mamma om det sen.

Men snyggt är det.

kramar i massor / Moster

2011-02-21 @ 14:30:36
URL: http://blogg.amelia.se/janes/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0