Ingefära, en ny upplevelse

Tomas kom hem strax efter 18 idag. Han var så himla dålig så det var ingen idé att fortsätta jobba. Jag gick iväg till Ica och handlade lite c-vitaminer i form av frukt och gjorde en tillfriskningssmoothie nu på kvällen. Köpte även ingefära för första gången i mitt liv och det var ju en upplevelse.

Jag bröt av en "arm" på ingefäran och luktade. Jodå, den luktade ju gott tyckte både Tomas och jag. "Man bör nog skala den va?" och ja, det kom vi fram till att det nog var bäst. Sen började jag riva ner ingefäran i mixern (det visste jag att man skulle göra!). Efter en stund kommer jag på att jag ska provsmaka och försöker bita av några luddiga fibrer. Det stannade inte länge i munnen. Hur kan något som luktar så oskyldigt vara så djävulskt starkt?

Det blev inget mer ingefära i smoothien och det blev en stark rackare ändå (det hade nog inte blivit ät/drickbart om jag rivit ner hela biten jag bröt loss). Nu förväntar jag mig att Tomas är frisk när vi vaknar imorgon och jag, jag lär väl inte bli förkyld på ett år i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0