Gåstolsnöje

Idag har det inte varit så mycket mer än snö på hjärnan. Vid lunchtid var jag ute och skottade i 1½-2 timmar och blev ändå inte klar, jag tror hela kvarterets snö plogats upp mot vårt staket (och postlåda) jag fick skotta lika mycket utanför tomten som på uppfarten... Milton var med mig en timme i pulkan och hejade på, även om han inte tycks vara superroad satt han där utan att klaga hela tiden.

Idag hade Milton riktigt kul i gåstolen. Han lyckades tuta på en av tutorna och tyckte det var jättkul. Han lyckades även sparka sig en bra bit framåt, fast små snuttar åt gången såklart. Mest "hoppar" han i den, skönt att han kan få utlopp för hoppandet utan att man måste hålla i...

När vi vaknade och gick upp i morse visade det sig att strömmen gått drygt en timme tidigare. Klockradion stod och blinkade. Just tack vare detta (och att vi inte ställt in den under dagen) kunde jag ganska enkelt räkna ut att skruttplutt varit vaken i 8 timmar idag. Bara. Men men, han är mestadels på gott humör när han är vaken i alla fall.

Imorgon säger prognosen att det ska vara -2 och solsken så då kanske jag lyckas ta mig in till Nynäs för sista julklappshandlingen!






Pappsen är rolig




Hopp hopp


Full koncentration krävs...

Vill passa på att tacka Sofia med familj samt Maria med gubbe för presentpengarna som betalade gåstolen!


Kommentarer
Postat av: mamma

Finns det något som inte förnöjer denna underbara kille? Så UNDERBARA bilder =)Kör försiktigt! Kram

2009-12-17 @ 22:25:49
URL: http://kort.webblogg.se/
Postat av: Matilda

Hehe, vad duktig han är!



Tror som du, man ska sitta inne vid brasan och titta ut, då är det klart att det är mysigt. Går man ut då så kan man dessutom gå in så fort man börjar frysa. Blä!

2009-12-18 @ 09:08:15
URL: http://showjumper.blogg.se/
Postat av: Jenny

Åh vad roligt med gåstol, Melker älskar sin så den har verkligen varit värd sina pengar!



Gjorde ett litet inhopp på jobbet i november, börjar på heltid i januari.



Kram

2009-12-18 @ 19:56:22
URL: http://frokenfranzon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0