Flyttkartong 1:8




Jag hör när grannen spyr, det är livskvalitet det! Ytterligare en fantastisk grej med att bo i lägenhet är när man tittar ut genom fönstret, solen strålar och man vill bara ut och mysa. Men var ska man mysa? Betong, asfalt och lera är det som finns att välja på, speciellt när man har lite ont i kroppen som jag nu har (man kan inte gnälla för mycket). och inte vill gå till närmsta parkbänk där det stinker hundskit från sopkorgen bredvid. Men! Om tre veckor flyttar vi ju in i huset, guud så skönt.

Idag har jag packat första kartongen. VHS-filmer och spelare som stått i samma skåp sen vi flyttde in. Jag har inte saknat dem en sekund, Tomas säger sig ha saknat vissa filmer. Vi får se hur det blir, jag röstar för att just dessa två kartonger (för mycket filmer för en kartong) ska upp på vinden. Men hu vad jobbigt det var att plocka undan, det är kanske litka bra att packa lite varje dag för det var inte lätt att fixa och dona med en kartong på golvet med magen ivägen. Just nu kan jag knappt knyta skorna - får ingen luft och flåsar som efter ett maraton när en roseflett är knuten. =)

Inte heller idag kom vi iväg till Haninge, Tomas vaknade visst fem i nio och stängde av larmet som skulle ringa nio, han orkade inte gå upp då. När jag vaknade av grannens väckarklocka (inte han som kräks) samt posten kom förstod jag att det blev sovmorgon idag igen, hehe. Nåja, det är ju ingen brådska. Imorgon ska vi visst hämta stolen säger Tomas. Ska man våga tro på det? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0