Glass i stora lass


Idag tog vi oss  en tur in till stan. Först lunch på en restaurang, jag beställde lax- och scampisoppa men den var ingen höjdare tyvärr. Sedan gick vi till en glassbar och åt glass tills vi nästan sprack. Milton fick en egen kula vaniljglass och tyckte det var jättemysigt.

Därefter åkte vi till Nynäs för att hämta mina (kurs)böcker som kommit dit. Känns lite trist att man måste åka dit när Ica här hemma också har paketutlämning. Men inte Schenker, de levererar till just Ica i Nynäs...

Hursomhelst, väl på Ica så kände jag att jag var rätt kissnödig men tänkte att jag hellre väntar tills jag kommer hem, butikstoaletter är ju ingen höjdare. Efter att jag hämtat ut mitt bokpaket skulle jag bara köpa lite lök och bacon till middagen men lök hade de bara i stora nätpåsar så då fick det vara. Gick tillbaka till bilen med Tomas tyckte absolut att vi skulle handla där så då gick han iväg. När Tomas kommit tillbaka och skulle vrida igång bilen blev det plötsligt tyst och mörkt i bilen...

Det var bilbatteriet som länge varit dåligt som inte orkade hosta igång bilen. Innan vi åkte in till stan fick vi dra igång den med hjälp av Lupon. Alternativen var nu att antingen be någon om batterihjälp eller att putta igång bilen. Om någon bil skulle puttas behövde jag verkligen kissa så det var bara att knata tillbaka till Ica och vänta en god stund innan jag fick tillträde till den urinstinkande toaletten. När jag kom tillbaka till bilen så hade Tomas redan fått hjälp av någon så då kunde vi äntligen åka hem.

Kvällen kommer för min del spenderas i soffan. Jag ska titta på handbollsmatchen som är ikväll även om jag inte tror att Sverige har någon chans mot Serbien...


Gott med glass!

Kommentarer
Postat av: mamma

Man riktigt ser hur gott och mysigt Mille tycker det är med glass <3

Ja vem vågar ta i när man är kissnödig ;) Jag vågar i alla fall inte =)

Sov gott! kramar

2011-01-23 @ 01:15:23
URL: http://kort.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0