Vax i stora lass

Vilket fantastiskt väder vi har idag! Strålande sol och några plusgrader, förvår igen!

Vi trotsade febern igår och gick ut och gjorde en snögubbe, pulkabacken får vänta. Med tanke på att Milton röjde för fullt här inne så gjorde det väl inget om vi gick ut en stund tänkte vi. Planen var att Milton skulle ta det lite lugnt ute men han ville följa efter katten vilket resulterade i att Tomas och jag fick jaga livet ur oss för att hinna med Milton som gick på skaren medan vi sjönk igenom vartannat steg ungefär. Men det var kul och en snögubbe blev det tillsist.

Mot kvällen tyckte jag att han inte kändes så speciellt varm och imorse hade han ingen feber alls längre. Perfekt, dels för att han redan är ok igen och dels för att han då kan gå till dagis imorgon och jag kan sitta med tentan i lugn och ro. När jag nyss lade Milton för middagsvilan såg jag att han hade massa vax i ena örat. Väldigt mycket. Bara det inte var en öroninflammation... Varför skulle han annars helt plötsligt fått massa vax? Men jag vet inte, det är väldigt gult och ser ut som vax, inte var. Och ont tycks han inte haft över huvud taget.

Tomas vabbar ungefär 75% av de dagar Milton är sjuk men även om Tomas tar hand om Mille så blir jag ganska störd i pluggandet av att ha dem i huset och Milton blir ledsen för att jag stänger in mig och inte har tid när han vill ha uppmärksamhet.

Kommentarer
Postat av: mamma

Blev så glad att han blev frisk snabbt denna gång och jag tror som jag skrev tidigare att det inte var någon fara att han var ute en liten stund.. Är man glad och har roligt är jag övertygad om att man blir frisk fortare..Ha en bra eftermiddag och så håller jag tummarna för tentan i morgon...Kramar

2011-02-06 @ 16:37:04
URL: http://kort.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0