Moment 22

Afonbladets eller om det var Expressens löpsida fylldes idag med bilder på tre kvinnor och texten "Därför är vi ihop med yngre män". Hoppas morgondagens löp lyder "Därför är vi ihop med yngre kvinnor" och så bilder på fula gamla män. Hyser inga större förhoppningar dock...


Idag när jag lämnade Milton på dagis stod en av vikarierna som jobbat rätt mycket på Miltons avdelning i entren och sa att de skulle vara ute på morgonen eftersom de hade så ont om personal på avdelningen, det fanns enbart vikarier och efter 12 skulle det inte finnas någon alls på avdelningen.

Sedan vårterminen börjat har Milton varit väldigt ledsen vid lämningarna, vilket gick förhållandevis bra under hösten. Nu till vårterminen slutade ena vikarien som gick på en "riktig tjänst" och pedagogen har bytt till storbarnsavdelningen. Kvar finns nu en "gammal ordinarie" (som är 50% sjukskriven) och en ny, som tog över vikariens tjänst. Resten fylls av ännu fler vikarier än innan. Inte så konstigt om Mille inte känner sig allt för trygg på dagis med andra ord, dessutom sa den nya på avdelningen att hon ville att Milton skulle gå fem dagar i veckan i några veckor tills han "kommit in" i gruppen igen. Normalt går han mån-tors förutom när jag åker till Kalmar då han bara går måndag och fredag. Det känns dock lönlöst att ha honom mer på dagis om det ändå bara är nya vikarier hela tiden.

En kort sekund funderade jag på om jag skulle ha honom hemma lite denna vecka eftersom avdelningens personalstyrka är sjuka men eftersom jag själv blivit rejält förkyld så är risken stor att jag smittar Milton om han ska vara hemma. Å andra sidan var den välkända vikarien också ganska förkyld så han lever ett farligt liv, den lille. What to do?

Kommentarer
Postat av: Jane

Jag förstår dig vad det gäller personalen på dagis.

Men jag kan berätta för dig att jag kan inte hålla räkningen på alla lärare som min yngsta dotter haft i låg och mellan stadiet.

Vilket givetvis påverkade hennes resultat i skolan.



Men nu i högstadiet så bryr hon sig inte så mycket om vem som är lärare och betygen är super bra.



Kramar i massor / Moster

2011-02-01 @ 21:22:57
URL: http://blogg.amelia.se/janes/
Postat av: Lii ~Williams mamma~

Det låter precis som Williams dagis.

Katastrof!!!

Har du ringt kommunen och pratat med de som sitter högre upp?

Hoppas det löser sig snart och att Milton blir gladare vid lämning.

2011-02-01 @ 21:56:27
URL: http://lii76.blogg.se/
Postat av: Kort

Detta är inte klokt...ska visa dig tidningsurklippen jag har kvar när vi föräldrar protesterade över att de skulle stänga ditt dagis när du var ett år....Det fick vara kvar på grund av våra protester, håller även med Williams mamma....klaga, bråka, ring tidningar...det hjälper ibland, Mille och alla andra små barn måste få vara trygga i sin miljö med samma personal och som syrran säger...när de blir äldre så klarar de förändringar bättre... kramar

2011-02-01 @ 22:18:19
URL: http://kort.webblogg.se/
Postat av: Jenny

Men det låter ju inte klokt, så kan de ju inte ha det. Usch vilken vånda för dig, förstår dig till fullo. Det är ju sååå viktigt att de här små känner sig trygga och med olika personal hela tiden så blir det ju ingen trygghet. Stackars plutten och dig, aldrig roligt att lämna heller om det inte känns bra.

Första dagiset där min storplutt var i ett halvår när han började på dagis (han kom inte in på vårat förstahandsval först, där han går nu)var det ungefär likadant och det märktes att han kände sig vilsen, t.o.m jag tyckte det var rörigt vad skulle då inte barnen tycka??



Hoppas verkligen att det löser sig på något sätt.



Kramar

2011-02-01 @ 22:46:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0