FCUK

(googlad bild)



Nu vill jag be er som läser bloggen att hålla en (vänster!) tumme för oss.

Imorse gick jag och Milton upp en halvtimme tidigare än vanligt eftersom vi skulle hinna förbi Ica och lämna Mille på dagis i god tid så jag hann hem till kl 9 då min tenta lades upp på  kurshemsidan. När jag kom hem och tvättade händerna efter att ha gjort rent i kattlådan så hör jag ett POFF, och direkt efter det stryps vattenstrålen omedelbart samtidigt som det låter som att man poppar popcorn i vattenberedaren i köket. Ringde Tomas som skickade ut mig för att stänga av vattenledningen.

Bara det inte är vattenledningen mellan hus och garage som gått sönder/frusit.

Det låter ju varken kul eller billigt att åtgärda. =( För att ge en extra känsla av misär så är det svinkallt i huset just nu eftersom vi tyckte det var lagom varmt inne igårkväll och därför inte eldade. Så här har jag suttit utan vatten och med iskalla händer medan jag skrivit tentan i fem timmar. Dags att hämta ved och elda lite innan det är dags att hämta Milton. Vi får väl gå till någon granne och tigga någon kanna vatten så vi kan laga mat och fixa välling till Fillifjonkan...


Kommentarer
Postat av: mamma

Håller tummarna blåa för att vattenledningen inte frusit sönder...men vore konstigt om den gick NU när det är förhållandevis varmt mot tidigare i vintras...

Håller även tummarna blåa för din tenta...kramar

2011-02-07 @ 15:34:48
URL: http://kort.webblogg.se/
Postat av: Jenny

Usch stackare...vatten, el och värme är ju a och o... man blir så ställd när det inte funkar...

Såg dock att det verkar ha löst sig... =)



(tummen är hålld)



Stor kraam

2011-02-07 @ 19:44:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0