En blöja för en hatt




Idag är Milton hemma. Han var inte riktigt sig själv imorse så jag tog beslutet att han fick vara hemma och skrota. Det är inte så att han är sjuk, jag tror att han försökte visa att något inte stämmer så då testar vi och ser om saker och ting stämmer bättre om han får vara hemma och dröna. Och det har det hittills blivit.

Efter maten skulle vi byta blöja på Fjonkan, när han rotade i blöjskåpet tog han fram en blöja och försökte på helt eget initiativ sätta den på huvudet. Efter lite hjälp satt blöjan bra, så bra en blöja nu kan sitta på ett barnhuvud vilket åtminstone är bättre än på ett vuxenhuvud - Milton tyckte förstås att jag också skulle ha en blöja på huvudet. Det finns det dock inte bildbevis på.

Nu sover han och katten gott och jag är nöjd över att hålla både lunch- och sovtider hyfsat bra synkat med dagistiderna. Nu ska jag försöka kurera min jobbiga hosta som blir extra jobbig med huvudvärk. Hosta är dock ett tecken på att förkylningen är på väg att ta slut så jag ser ljust på framtiden!

Kommentarer
Postat av: Lii ~Williams mamma~

Dom är allt bra påhittiga de små trollen ;)

William brukar också använda blöjan som mössan.

2011-02-03 @ 13:20:46
URL: http://lii76.blogg.se/
Postat av: Jane

Jag hade velat sett dig med en blöja på huvudet.(Haha)

Hoppas att hostan och huvudvärken släpper.

Krya på dig vännen.

Kramar / Moster

2011-02-03 @ 18:21:32
URL: http://blogg.amelia.se/janes/
Postat av: mamma

Fasiken....jag såg inte att det var en blöja först =)

Tycker nog att du fegade ur lite där...skulle gärna sett er båda med blöja på huvudet ;)

Tyckte du gjorde rätt som lät Mille vara hemma...krya på dig <3 kramar

2011-02-03 @ 19:14:47
URL: http://kort.webblogg.se/
Postat av: Jenny

hihii...va roligt med blöjan, och vilka häftiga bilder... hade varit roligt att se bildbevis på dig med blöja på huvudet oxå förståss =)

Hoppas att det blir bättre snart med lille plutt.

Krya på dig!!

Kraaam

2011-02-03 @ 22:00:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0