Kalmar

Nu har vi ätit och jag har lugnat ner mig lite och ser till och med en liten fördel i spishaveriet. Den nuvarande spisen har ingen barnspärr och jag har länge tänkt att vi måste byta ut spisen mot en med barnspärr framöver. Än så länge har vi det stängt med grind till köket så Milton kan inte ställa till med någon större fara just nu men så snart som möjligt vill vi ju kunna ha öppet helt till köket och då, även om han vet att man inte får röra spisen, är ju en spärr ett måste!!

Nog om spisen! Imorgon är det åter dags för mig att köra ner till Kalmar. En gång i månaden (ungefär) är det träff på skolan, Linnéuniversitetet, med fältstudier, laborationer, föreläsningar och grupparbeten. Den här gången var det tänkt att vi skulle ut på en mosse men det blev inställt på grund av snömassorna, det finns helt enkelt ingen geologi att studera vilket gör det hela meningslöst på en kurs som heter Geovetenskap. =) Tisdagen inleds klockan 13 med labb, nu i veckan ska min grupp analysera vattenprover vi tog i höstas. Träffarna sträcker sig från tisdag eftermiddag till torsdag lunch. Passar mig bra så jag kan sova hemma men ändå hinna ner på tisdagarna och komma hem i vettig tid på torsdagarna. Det tar ungefär 5 timmar att åka, nu i veckan räknar jag dock med en timme till med tanke på väglaget... Tyvärr tar det alldeles för lång tid och är på tok för dyrt att ta tåg, annars hade det varit det självklara alternativet!

Nätterna tillbringar jag på ett vandrarhem. Första gången jag sov där hade de bokat mig fel så jag fick ett eget rum trots att jag bokat det billigaste alternativet - en säng i rum med andra. Den här första gången var dock inte så lyckad då det förmodligen var löss/kvalster/kvalsteravföring på grund av att täcke och madrass legat oanvänt länge som orsakade en allergisk reaktion (jag läste i efterhand att detta kunde hända om sakerna inte var nog vädrade). Det hela yttrade sig som myggbett som liksom flyttade sig över kroppen. Först dök de upp på kinden innan de kröp upp mot hårfästet och pannan, sedan ner igen och över halsen, bröstet, magen, benen... I fyra dagar hade jag mer eller mindre besvär av kliandet som kliade som ett irriterande myggbett x 10!

De senare tillfällena har jag haft delad logi som planerat och det är faktiskt ganska kul att träffa nya människor varje gång. En gång var det en kvinna som bodde i Västerås, när jag då berättade var jag var uppvuxen (för de som eventuellt inte vet så är det bara några mil därifrån) så visade det sig att hon bott i grannkommunen, och där satt vi i varsin säng i Kalmar. Nu sist var de andra sängarna i rummet tagna av fyra tjejer som pluggade första året till farmaceuter och vi kom snabbt fram till att vi haft samma lektor i kemi. Troligtvis kommer de även bo på vandrarhemmet (och samma rum) även denna gång!

Nu bör jag nog börja packa, jag somnade efter 3 inatt och kommer behöva varje minuts sömn jag kan få inatt!

Såhär såg den ut, allergireaktionen. Antingen var det små prickar som snabbt flyttade runt (på en minut hade de helt bytt plats!)...


... eller så var det stora märken som mer påminde om hemska bromsbett. Detta är på låret.

Kommentarer
Postat av: mamma

Bra att det blir byte av spis, finns nog många bra barnsäkra alternativ på marknaden. Kör försiktigt min "lilla" Smula och så hoppas jag du slipper dessa utslag igen.

Kramar

2011-01-10 @ 21:37:09
URL: http://kort.webblogg.se/
Postat av: Lena

Åhh..sånt härligt barn, jag skrattade när jag såg all mat, han hade över hela sig och alla toalettrullar, han dragit ut..Kram Lena

2011-01-13 @ 15:39:13
URL: http://blogg.amelia.se/lena70/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0