Morgonro


Jag trivs när det är lung och ro, men om jag måste välja endast ett tillfälle när jag vill ha det riktigt lungt och skönt, helst i min ensamhet, så är det när jag äter min frukost.

Medan jag äter tycker jag om att bläddra i en tidning, läsa en bok, eller som idag sitta och kika på datorn. Jag vet att klockan är lite mycket för frukost men det var min sovmorgon idag och trots att jag varit vaken sedan strax efter nio så valde jag att ligga kvar i sängen och läsa i min (skönlitterära) bok. Lär inte ha så mycket tid för den framöver.

Dagens frukost avnjutes till en dragspelskonsert i vardagsrummet och en skrålande snigel som spelar öronskärande barnmelodier precis här utanför köket. Dagens frukostro uteblev alltså. Tyvärr tror jag inte heller att det blir någon som helst frukostro under kommande vecka eftersom Milton inte ska till dagis imorgon och på tisdag ska jag ner till Kalmar igen. De dagar jag är i Kalmar är det så tidig uppstigning att frukostro är en helt orimlig tanke.

Nåja, jag överlever nog.

Kommentarer
Postat av: kort

He he, var det möjligtvis snigeln Mille fick av mormor och morfar? ;)

Vet att du trivs med lugn och ro vid frukosten, samma här =) Vi talade ju inte direkt "ihjäl" varandra på morgnarna du och jag innan du skulle till skolan och jag till jobbet.

Ha en lugn och skön söndag....kramar

2011-01-23 @ 14:32:15
URL: http://kort.webblogg.se/
Postat av: matilda

Haha ja överallt! :-D

2011-01-23 @ 23:06:38
URL: http://showjumper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0